دوشنبه 16 مهر 1403

فعالیت 58 مجموعه ورزشی شهرداری تهران از 17 خرداد آغاز می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فعالیت 58 مجموعه ورزشی شهرداری تهران از 17 خرداد آغاز می‌شود

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران اعلام کرد: طبق اطلاعیه شماره 13 ستاد ملی کرونا، فعالیت 58 مجموعه ورزشی این نهاد از 17خرداد ماه دایر شود.

امیر محسنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با یادآوری اینکه 35 رشته ورزشی مورد تایید ستاد ملی کرونا مجوز فعالیت خواهند داشت، افزود: در طرح «ورزش از نو» در صدد هستیم تا شهروندانی که در سه ماه گذشته از فعالیت ورزشی برخوردار شده اند در دوران پس از کرونا فعالیت خود را از سر بگیرند.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری در پاسخ به این سوال که سرانه ورزشی این نهاد برای هر شهروند چه میزان است، خاطر نشان کرد: میزان سرانه ورزشی در سطح شهر کمتر از یک متر مربع (کمتر از استاندارد موجود) است که با توجه به جمعیت 10 میلیونی، مساحت گسترده و تنوع اقلیمی امکان تامین براساس استاندارد جهانی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه هر روز نیز در حال افتتاح مجموعه های ورزشی جدید هستیم، افزود: 28 مجموعه نیمه تمام در سطح مناطق پایتخت وجود دارد که با مشارکت بخش خصوصی تا پایان 1400 آنها را تکمیل خواهیم کرد.

محسنی اضافه کرد:407 زمین چمن مصنوعی در مناطق پایتخت وجود دارد که به دنبال برنامه ریزی مناسب در جهت افزایش راندمان سطح کیفی آنها خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان ورزش به تکلیف نهایی مجموعه های ورزشی الزهرا (س) اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به دنبال اجرای پروتکل های ستاد مقابله با کرونا در قبال این سوله های بحران هستم که در صورت صدور دستور جدید نیز جایگزین هایی برای این مجموعه ها از طریق شهرداری به سازمان ورزش واگذار خواهد شد.

56 سوله بحران با تغییر کاربری ورزشی در اختیار سازمان ورزش شهرداری تهران قرار دارد.

ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت در رشته های ورزشی تنیس، تنیس روی میز، وزنه برداری، بدمینتون، قایقرانی انفرادی، دوومیدانی، اسکیت، بولینگ، تیراندازی، تیراندازی با کمان، سوار کاری، اتومبیلرانی و موتورسواری، دوچرخه سواری، کوهنوردی، گلف، جهت یابی، اسکی، پیاده روی، بازی های فکری، طناب زنی، ورزش های طبیعی، ماهیگیری ورزشی، فریزبی، یوگا، ورزش تفریحی مهارت فردی، ورزش آمادگی جسمانی فدراسیون ورزش های همگانی، غواصی، دارت، پتانگ و شطرنج را مجاز اعلام کرده است و تمام باشگاه ها موظف هستند پیش از آغاز فعالیت، در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت نام کنند.

بیماری کووید 19 که از روزهای پایانی بهمن ماه سال 98 در ایران شیوع یافته اکنون بیش از پنج میلیون و 923 هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر نهم خرداد ماه 146 هزار و 668 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد 7 هزار و 677 نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*