یک‌شنبه 15 مهر 1403

فعالیت 600 طلبه و روحانی در ماه رمضان در خراسان شمالی / محور مباحث آموزشی با موضوع جهاد تبیین است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
فعالیت 600 طلبه و روحانی در ماه رمضان در خراسان شمالی / محور مباحث آموزشی با موضوع جهاد تبیین است

حجت الاسلام حمید رفیعی گفت: 600 طلبه در استان خراسان شمالی در حوزه فعالیت های تبلیغی مشغول به فعالیت هستند که رویکرد مباحث آموزشی با محور مسئله جهاد تبیین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگارعصراترک با اشاره به اینکه طبق روایتی از امام صادق (ع)، ماه رمضان اولین ماه سال است و هر کس در این ماه سالم بماند، کل سال سالم خواهد ماند، اظهار داشت: همزمانی آغاز ماه عبادی رمضان با اولین ماه از سال جدید به فال نیک گرفته می شود.

وی به برنامه های سازمان تبلیغات استان در ماه مبارک رمضان ادامه داد: اعزام و فعالیت مبلغان در مساجد، تکیه ها، حسینیه و هیئت های مردمی از جمله مهم ترین برنامه این ماه است که تعدادی از طلاب در طول سال به صورت مستمر فعالیت دارند وعده ای نیز در ایام ماه رمضان فعال هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بعد از شیوع بیماری کرونا، به مدت دو سال اعزام مبلغ از خارج استان با محدودیت هایی همراه شد، گفت: این در حالی است که در سال جاری طلبه هایی از شهرهای مشهد و قم به خراسان شمالی اعزام شدند که تعدادشان محدود است.

حجت الاسلام رفیعی اضافه کرد: 600 طلبه در استان در حوزه فعالیت های تبلیغی مشغول به فعالیت هستند که رویکرد مباحث آموزشی با محوریت مسئله جهاد تبیین است، که باتوجه به دغدغه مقام معظم رهبری در این راستا بسته های آموزشی آماده و در اختیار مبلغان و روحانیون قرار داده شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای مباحث قرآنی و برگزاری کرسی های تلاوت و مباحث تفسیری دو تن از اساتید از مرکز عالی تفسیر کشور دعوت و در مراکز و مساجد قرآنی حضور پیدا می کنند، همچنین در این حوزه از مبلغان بومی نیز بهره گرفته می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نسبت به شکل گیری، راه اندازی و تقویت محافل قرآنی در مساجد و حسینیه ها اهتمام ویژه ای خواهد شد، گفت: خانه های قرآنی در منازل را به شدت پیگیرهستیم که بتوانیم تلاوت قرآن را به حداکثر برسانیم.

وی گفت: پیش از آغاز ماه مبارک رمضان نسبت به آماده سازی مساجد، از جمله غبارروبی، اقدامات مطلوبی شکل گرفته است و اقامه سه وعده نماز در مساجد برگزار می شود.

این مقام مسئول افزود: طی چند سال اخیر مسئله مناجات خوانی در ماه رمضان موردتوجه قرار گرفته است که در بجنورد در محل مسجد امام رضا، در هیئت فاطمه الزهرا در محل امامزاده سید عباس و مسجد امام حسن عسکری ساعت 23 هر شب با سخنرانی و مناجات خوانی برگزار می شود.

وی به برنامه ریزی مناسب برای شب های قدر اشاره کرد و گفت: در شب های قدر حضور اثرگذار همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد، تکایا در دستور برنامه ریزی و اجرا قرار گرفته است.

انتهای پیام / رحمانی