سه‌شنبه 3 مهر 1403

فلسطینی‌ها به کمتر از خلاصی از دست اسرائیل راضی نیستند

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
فلسطینی‌ها به کمتر از خلاصی از دست اسرائیل راضی نیستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی شب گذشته (یکشنبه) در یم گفت‌و‌گوی صوتی با پیتر رابینسون، گفت که فلسطینی‌ها به دنبال حل و فصل موضوع با اسرائیل نیستند، بلکه فقط می‌خواهند از دست این رژیم خلاصی یابند.

به نوشته وبگاه روزنامه القدس، او گفت که مشکل فلسطین باید خارج از صندوق رأی حل و فصل شود. او توضیحی در این خصوص نداد.

نتانیاهو در خصوص توافقات سازش نیز گفت: «همه می‌گویند که بدون حل مشکل فلسطین نمی‌توان با جهان عرب رابطه برقرار کرد، اما ما این کار را کردیم و با همسایگان عرب خود توافقات تاریخی به امضاء رساندیم».

او افزود: «معقول نیست که فکر کنیم توافقات عادی‌سازی با همسایگان عرب بدون موافقت عربستان سعودی بود؛ بنابراین از این رو می‌توان به امضای چنین قراردادی با عربستان سعودی نیز امیدوار بود».

نتانیاهو، در مورد جمهوری اسلامی ایران نیز همانند همه سال‌های گذشته در اظهاراتی تکراری مدعی شد که تمام تلاش خود را برای مقابله با ایران انجام خواهد داد و دایره توافقت سازش به خصوص با عربستان سعودی را افزایش خواهد داد.

او در پایان به تمجید از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا پرداخت و گفت که او دوست اسرائیل بود و قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و سفارت آمریکا را به آن‌جا منتقل کرد و حاکمیت [ادعایی] اسرائیل بر جولان اشغالی را تثبیت کرد.