یک‌شنبه 1 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

خبرگزاری دانشجو

به گزاشر گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، همزمان با برگزاری چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در بخش تجلی اراده ملی این دوره از جشنواره مشارکت می‌کند. بر این اساس در این دوره از جشنواره به یک اثر مرتبط با حوزه کتاب، کتابخوانی و کتابخانه عمومی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور جایزه اهدا می‌شود. سیدباقر میرعبداللهی، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات (استاد...

خبرگزاری تسنیم

خانواده ای که روح آن را عبودیت و یاد خدا شکل ندهد و از مذهب به دور باشد و دایره ای به دور خود بکشد تا خیری به سایرین نرساند، همان راهی را طی می کند که مدرنیته از انسان ها خواست. تمسک به سیره نبوی و سیره عترت راهی برای ارتقای سبک زندگی است.

وب‌گاه مشرق نیوز

دو امر «تهذیب و تزکیه نفوس» و «تعلیم کتاب و حکمت» دو هدف بزرگ نهایی بعثت پیامبر (ص) را تشکیل می‌دهد.

وب‌گاه عصر ایران

به گفته "ویگوتسکی" روانشناس گفتار درونی صرفا گفتار بیرونی می‌باشد که درونی شده است. بسیاری از فیلسوفان با این نظر موافق هستند، اما برخی از آنان این پدیده را به گونه‌ای متفاوت می‌بینند، زیرا تا آنجا که ما می‌دانیم هیچ فعالیت دیگری وجود ندارد که بتوانیم هم در داخل و هم در خارج انجام دهیم. برخی از فیلسوفان بر این باورند که گفتار درونی ممکن است در واقع نه گفتار بلکه بازنمایی ذهنی آن باشد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سه دانشجو پس از خواندن یک کتیبه باستانی 2 هزار ساله با استفاده از هوش مصنوعی برنده جایزه یک میلیون دلاری شدند.

وب‌گاه عصر ایران

این کتیبه باستانی در پی فوران آتشفشان «مونت وسوویو» (Mount Vesuvius) در سال 79 میلادی سوخته بود و متن آن تا کنون قابل خواندن نبود. گمان می‌رود این کتیبه متعلق به پدرزن جولیوس سزار بوده و درباره موسیقی و غذا صحبت می‌کند. کارشناسان این پیشرفت را یک «انقلاب» در فلسفه یونانی نامیده‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

لوپز پس از پیروزی مقابل تیم ملی کشورمان و صعود به فینال از سرمربیان پیشین تیم ملی قطر تمجید کرد.

وب‌گاه ورزش سه

سایت قطری الکوره در تحلیل خود بعد از بازی ادعا کرد که تیم ملی قطر با توسل به بازی هوشمندانه ایران را شکست داده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

لوپز پس از پیروزی مقابل تیم ملی کشورمان و صعود به فینال از سرمربیان پیشین تیم ملی قطر تمجید کرد.

خبرگزاری تسنیم

سرمربی تیم ملی فوتبال قطر از راهیابی این تیم به فینال جام ملت‌های آسیا 2023 ابراز خوشحالی کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

دبیر رویداد بین المللی جایزه معلم گفت: بیش از 12 هزار نامزد رویداد جایزه معلم، در اولین دوره شناسایی شدند که از بین این افراد، 99 نفر از منتخبین از 17 کشور دیگر بودند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اقدامات در خصوص رقم «عیدی» مستمری بگیران و زمان احتمالی پرداخت آن توضیحاتی ارائه داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

زمان واریز «عیدی» مستمری‌بگیران صندوق روستاییان اعلام شد.