یک‌شنبه 1 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

وب‌گاه عرشه آنلاین

در ایتالیا به جای بابانوئل یک جادوگر مهربان به نام «لا بفانا» نماد کریسمس است. او روی چوب می‌نشیند و پرواز می‌کند و در شب کریسمس برای کودکان اسباب بازی می‌آورد. در ایتالیا به جای بابانوئل یک جادوگر مهربان به نام «لا بفانا» نماد کریسمس است. او روی چوب می‌نشیند و پرواز می‌کند و در شب کریسمس برای کودکان اسباب بازی می‌آورد. امروز 4 دی ماه 1402 مصادف است با روز میلاد حضرت مسیح.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس فدراسیون کشتی از درخواست فدراسیون کشتی برای در نظر گرفتن حواله واردات خودرو برای 21 کشتی‌گیر و مربی تیم ملی خبر داد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سیدحسن خمینی گفت: متأسفانه متولیان عرصه فرهنگی ما به شدت نسبت به این امر غفلت‌زده هستند. بحث امام بسیار کمرنگ است و به حدی است که آدم بعضی وقت‌ها فکر می‌کند نمی‌تواند این غفلت ناشی از یک ندانم کاری باشد و شاید یک تحلیلی پشت داستان است. سیدحسن خمینی گفت: متأسفانه متولیان عرصه فرهنگی ما به شدت نسبت به این امر غفلت‌زده هستند. بحث امام بسیار کمرنگ است و به حدی است که آدم بعضی وقت‌ها فکر...

خبرگزاری تسنیم

رئیس فدراسیون کشتی از درخواست فدراسیون کشتی برای در نظر گرفتن حواله واردات خودرو برای 21 کشتی‌گیر و مربی تیم ملی خبر داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سید حسن خمینی با اشاره به اینکه گرفتار دعواهای سیاسی شده‌ایم، گفت: متأسفانه تحلیل‌های غلط سیاسی که همه را گرفتار کرد؛ این تحلیل ها به خصوص در سال‌ها و دوره‌هایی، بیشتر لطمه زد و مصداق «یکی بر سر شاخ بن می‌برید» شد. این در حالی است که اگر امام را از جمهوری اسلامی بگیرند، جمهوری اسلامی هیچ چیزی برای بقا ندارد.

وب‌گاه گسترش

رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران اعلام کرد: نیت داریم تا از روش‌های جدید و مدرن مالی جهت فروش بخش مسکن بهره گیریم. هدف ما این است که منابع مالی پراکنده که معمولاً به سمت بازار‌هایی چون سکه و دلار می‌رود، به سمت مسکنی که در بازار سرمایه پیشنهاد می‌شود، سوق یابد. رشد نرخ مسکن در کلانشهر های ایران، مخصوصاً در شهر تهران، شرایطی را فراهم آورده که باعث بهره‌برداری فراوان دلالان از این بازار...

وب‌گاه فرارو

یکی از نقد‌های شوپنهاور بر کانت آن است که وی اغلب از «اشیای فی‌نفسه» سخن می‌گوید؛ از دیدگاه شوپنهاور، چنین سخن کثرت‌گرایانه‌ای کاملاً ناموجه است، زیرا تنها مکان و زمان هستند که اصل تفرد را در اختیار ما می‌نهند.

وب‌گاه خبر آنلاین

جماران نوشت: یادگار امام با اشاره به اینکه گرفتار دعواهای سیاسی شده‌ایم، گفت: بحث امام به حدی کمرنگ است که آدم بعضی وقت‌ها فکر می‌کند این غفلت نمی‌تواند ناشی از یک ندانم‌کاری باشد؛ شاید یک تحلیلی پشت داستان است.

وب‌گاه فرارو

یک معلم می‌گوید: «این روز‌ها که سرکلاس می‌روم تدریس به دانش‌آموزان سخت‌تر از گذشته شده است، وقتی ما کتابی برای دانش‌آموزان تدریس می‌کنیم دوست داریم مطالب آن مورد علاقه و توجه آن‌ها باشد، اما این‌طور نیست.

وب‌گاه خبر آنلاین

یک معلم می‌گوید: «این روزها که سرکلاس می‌روم تدریس به دانش‌آموزان سخت‌تر از گذشته شده است، وقتی ما کتابی برای دانش‌آموزان تدریس می‌کنیم دوست داریم مطالب آن مورد علاقه و توجه آن‌ها باشد، اما این‌طور نیست. مثلاً در درس مطالعات اجتماعی مخصوصاً وقتی بخش مدنی آن را تدریس می‌کنم و درباره حقوق اساسی صحبت می‌کنیم، با دانش‌آموزان چالش داریم، وقتی به آن‌ها درباره قانون اساسی می‌گوییم بلافاصله...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بانک‌ها و بورس‌هایی که اخیراً صدای قدم‌های سنگینشان در نزدیکی دهکده کوچک رمزارزها شنیده می‌شود به‌مثابه کاروان‌های پرزرق‌وبرق و مجهزی هستند که در ظاهر برای خدمت‌رسانی و ادای احترام به مناسک سنتی مردمان این خطه به آن وارد شده‌اند؛ اما در سر اهداف دیگری می‌پرورانند. در این یادداشت به معرفی دو تضاد هویتی و اصلی دنیای غیرمتمرکز بیت‌کوین و رمزارزها با دنیای سنتی متمرکز خواهیم...

وب‌گاه خبر آنلاین

آیین نکوداشت استاد حسین محجوبی نقاش و معمار برجسته معاصر با حضور جمعی از استادان و پژوهشگران هنری و شمار زیادی از علاقه مندان به هنرهای نقاشی و معماری، در تالار اجتماعات شهید مطهری (ره) انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد.

خبرگزاری تسنیم

مهمترین مسئله‌ای که نظام سیاسی ما باید به آن بپردازد، مسئله "عدالت" است. هیچ آرمان بشری یک‌شبه به دست نمی آید. آرمان‌ها یک‌شبه به‌دست نمی‌آیند؛ ما قرار نیست که یک‌شبه سوییس شویم اما یک‌شبه ممکن است به وضعیت سوریه مبتلا شویم.

وب‌گاه فرارو

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) بر اساس آمار‌های موجود به طور میانگین ماهانه 150 مورد فرار از اورژانس این بیمارستان ثبت و ضبط می‌شود.