یک‌شنبه 1 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

وب‌گاه فرارو

تورم از نظر تاریخی اغلب به عنوان یک آزمون اسیدی برای دولت‌های دموکراتیک و اقتدارگرا عمل کرده، زیرا نشان دهنده نقض قرارداد اجتماعی بین رهبری سیاسی یک کشور و مردم آن کشور است. با افزایش مجدد تورم در روسیه از مخاطرات پیش روی نظام سیاسی تحت رهبری "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه کاسته نشده است. مردم در طول تاریخ به دولت‌هایی که وعده‌های خود را زیر پا گذاشته اند پشت کرده اند و پول یکی از...

وب‌گاه خبر آنلاین

عیسی محمدی رسانه نگار با انتشار یادداشتی در سایت (رسانه بلاگ) نوشت: واژه‌ها آجرهای رسانه نگاری هستند؛ هرچه کیفیت آنها بیشتر باشد، بنای شما باشکوه‌تر خواهد بود

وب‌گاه خبر آنلاین

طاهری کیا، عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و علوم اجتماعی فرهنگ خلسه را عاملی بسیار مهم می داند که اجازه نداده ایرانیان به خلق امر نو بیندیشند و از این رو به جای اندیشه در باره آینده، همواره در گذشته سیر کرده اند. از نظر او این فرهنگ اجازه نداده تا زمان مشروطه ایرانیان به غیر از اندکی در فلسفه در علوم دیگر انباشت و تراکم علمی داشته باشند. از این رو تا زمان مشروطه ایرانیت فاقد...

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: فقه باید حریم خود را بشناسد یعنی نه حق خود را به دیگران بدهد و نه حقی از دیگران بگیرد؛ ما قبل از انقلاب به خاطر برخی تصورات مانند اینکه سیاست ما عین دیانت است و کشاندن فقه به مدیریت کشور وارد ساحاتی شده‌ایم که ماموریت و رسالت فقه نیست لذا تصورات ساده‌ای از تفکیک قوا، حق مشارکت و پول و اسکناس و مرگ مغزی و بورس دارد و اینها را وارد فقه می‌کند؛...

وب‌گاه عصر ایران

«از آنجا که گویا اهداف بیرونی، شامل ثروت یا شهرت، هیچ‌گاه واقعاً برآورده نمی‌شوند یا تحقق نمی‌یابند، سازگار شدن با دیدگاهی خوشبینانه‌تر، اجتماعی‌تر، تشکرآمیزتر، دلسوزانه‌تر و انعطاف‌پذیرتر نسبت به زندگی، بیشتر با پیشرفت‌های معنادار رضایت از زندگی و رفاه همراه است.»

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نویسنده کتاب «مدیریت راهبردی دانش سازمانی» با بیان اینکه پرداختن به موضع فلسفه مدیریت دانش از دیدگاه اسلام از موضوعات جدید و منحصر به فردی در کتاب‌های دانشگاهی است، گفت: این مساله برای نخستین بار در این کتاب مورد بحث قرار می‌گیرد.

وب‌گاه ورزش سه

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان می‌گوید کسب یک امتیاز پس از 6 شکست شاید آبی‌پوشان خوزستانی را از بحرانی که در آن گرفتار شده‌اند، خارج کند.

خبرگزاری تسنیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان می‌گوید اگر به مربیان بومی هم اندازه مربیانی که به این استان آمدند امکانات بدهند، فوتبال خوزستان از شرایط بحرانی خارج خواهد شد.

وب‌گاه ورزش سه

حمیدرضا عبداللهی معتقد است کادرفنی تیم فوتبال پیکان تاوان اعتماد به جوان‌ها را می‌دهد.

خبرگزاری دانشجو

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش ابن‌سینا گفت: دانشمندان دو کشور می‌توانند در راهبرد‌های تعامل علم و فرهنگ با هم همکاری کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

اعتماد نوشت: وزیر آموزش و پرورش: ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان سالانه 17500 نفر است و نیاز ما بیشتر از این تعداد است.

وب‌گاه عصر ایران

شهریار زرشناس نویسنده کتاب «تاریخ فلسفه غرب» در گفتگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به این موضوع اشاره کرد که این کتاب مروری کوتاه بر تاریخ فلسفه از منظر تحلیلی انتقادی و بررسی فلسفه غرب باستان در پرتو کاسموسانتریسم است.

خبرگزاری تسنیم

مدیرکل عملیات فرودگاه پیام گفت: امروز بزرگترین مدرسه خلبانی کشور را در فرودگاه پیام داریم که بیش از 80 درصد خلبان‌های کشور در این فرودگاه آموزش می‌بینند و روزانه 100 تا 150 پرواز آموزشی در پیام انجام می‌شود.