یک‌شنبه 8 مهر 1403

فناوری فضایی

فناوری فضایی

خبرگزاری مهر

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت با جدیت از شرکت‌های دانش بنیان و تولیدات این شرکت‌ها پشتیبانی می‌کند.

وب‌گاه عصر ایران

فضاسازی‌ها نباید ما را در مسیر اجرای قانون و دفاع از ارزش ها هراسان کند؛ در عین حال باید بهره گیری از بستر شبکه اطلاعات و فضای مجازی برای مردم آسان و ارزان شود و امنیت مردم در این شبکه‌ها را افزایش دهیم.

وب‌گاه عرشه آنلاین

رئیس قوه قضائیه از مرکز ملی تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران، بازدید کرد.

خبرگزاری مهر

رئیس قوه قضائیه گفت: نتوانستیم به طور مطلوب از ظرفیت شورای عالی فضای مجازی در راستای سیاست‌گذاری واحد، حذف بخشی‌نگری، ایجاد نگاه ملی و شبکه ملی اطلاعات، بهره بگیریم.

خبرگزاری مهر

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: هر کشور و ملتی که بخواهد به اقتدار برسد باید از راه اقتدار علم باشد.

خبرگزاری تسنیم

پیش از این، ماهواره‌های "امید، رصد و نوید" با پرتابگرهای ایرانی به فضا و مدار لئو پرتاب شدند و با موفقیت در مدار قرار گرفتند اما بدلایل مختلف، عمر مداری کوتاهی داشتند! تثبیت در این لایه نیازمند پرتاب ماهواره‌ای عملیاتی با عمر مداری بالای 3 سال است.

خبرگزاری تسنیم

دانشمندان چینی یک پوشش و کنترل حرارتی مبتنی بر فلز برای سفینه فضایی و خدمه Shenzhou-14 ایجاد کرده‌اند که می‌تواند تایکونوردان (فضانوردان) ایستگاه فضایی چین را در طول 6 ماه اقامت در مدار در برابر گرما و سرمای شدید محافظت کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ستاره‌شناسان در یک تحقیق جدید با استفاده از داده‌های ارسالی از فضاپیمای «جونو» به شناخت بهتری از ترکیبات سیاره «مشتری» دست یافته اند که نشان می دهد این سیاره در دوران جوانی خود تعداد زیادی خرده سیاره را بلعیده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ایران در شصت و پنجمین اجلاس کمیته استفاده صلح‌آمیز از فضای ماورای جو سازمان ملل، بیانیه خود را با موضوع دستورکارهای اقلیم فضا، فضا و آب، راه‌ها و روش‌های حفظ استفاده صلح‌آمیز از فضای ماورای جو با تاکید بر گزارش برنامه‌ها و اقدامات ملی صورت‌گرفته، قرائت کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به اینکه جلسه شورای عالی فضایی، پس از 11 سال وقفه برگزار شد، گفت: بازنویسی برنامه 10 ساله فضایی ایران با توجه به پیشرفت‌های فضایی در جهان، به نقاط پایانی خود رسیده و فاز مطالعات و طراحی قرارداد عمرانی پایگاه ملی پرتاب «چابهار» نیز انجام شده است.

وب‌گاه گسترش

نزدیک به یک دهه می‌شود شمار شرکت‌های دانش‌بنیانی که با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای و فناوری‌های فضایی خدمات ارزنده‌ای در باب کشاورزی هوشمند، کنترل و پیش‌بینی بلایای طبیعی ارائه می‌دهند، افزایش یافته است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با حضور در استان گیلان، ضمن بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان، خانه‌های خلاق و نوآوری و شرکت‌های صنایع خلاق، در جریان توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری استان قرار گرفت. هم راستا با تحقق شعار سال و با هدف توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری وارد استان گیلان شد تا ضمن بازدید از دستاورد‌های...