یک‌شنبه 8 مهر 1403

فناوری فضایی

فناوری فضایی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

تصاویر ماهواره‌ای نشان می دهد که ارتش روسیه یک پایگاه نظامی جدید در ماریوپل ساخته است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: وابستگی 55 درصدی تامین آب کشور به منابع آب زیرزمینی موجب کسری 143 میلیارد مترمکعبی سفره‌های زیرزمینی در طول چند دهه گذشته شده که پیامد آن فرونشست زمین، آلودگی و شوری آب‌های زیرزمینی است، این وابستگی 55 درصد متوسط کشوری بوده و در بسیاری از استان‌ها این وابستگی به مرز اضطرار رسیده است.

وب‌گاه عصر ایران

اولین گزارش این سازمان در سال 1377 در رابطه با فروچاله اختیار آباد کرمان تهیه شده و در دشت کبودراهنگ و فامنین استان همدان نیز فروچاله‌های متعددی دیده شد. در ادامه کارشناسان سازمان زمین شناسی کشور در سال 80 تا 81 بررسی‌های جامعی را جهت بررسی سازوکار فرونشست‌ها و خطرات ناشی از آنها انجام دادند.

وب‌گاه عصر ایران

در پی محدودیت‌های اخیر اینترنت در ایران دوباره نام استارلینک سر زبان‌ها افتاد و خبرهای بسیاری درباره امکان و احتمال سرویس‌دهی این ابرپروژه مطرح شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ساخت منظومه‌ای ماهواره‌ای برای ارائه اینترنت نیاز به فناوری فضایی و البته سرمایه‌گذاری چندین میلیارد دلاری خواهد داشت.

خبرگزاری دانا

رئیس بخش فضایی ارتش آمریکا امروز (دوشنبه) در اظهاراتی اعلام کرد که پیشرفت سریع در توانایی نظامی چین خطرات فزاینده‌ای برای برتری آمریکا در فضا ایجاد کرده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

مهم‌ترین تفاوت میان عصر آپولو و عصر کنونی در اواسط دهه 2020، پیشرفت شگفت‌انگیز رایانه‌ها و بخش رباتیک است. علاوه بر آن، رقابت ابرقدرت‌ها مانند آنچه در هنگام جنگ سرد با اتحاد جماهیر شوروی رخ داد، دیگر نمی‌تواند هزینه‌های کلان را توجیه کند.

خبرگزاری دانا

آکادمی فناوری فضایی چین روز جمعه اعلام کرد که اولین آزمایش پیل های سوخت فضایی در ایستگاه فضایی این کشور با موفقیت انجام گرفته است.

وب‌گاه گسترش

سارا میرشکاری فعال عرصه دانش‌بنیان

خبرگزاری مهر

در شرایطی که معاندان نظام جمهوری اسلامی این روزها با دروغ‌پردازی می‌خواهند وضعیت کشورمان را نامطلوب نشان دهند، اما دستاوردهای بزرگ کشور مانند پرتاب ماهواره قائم پاسخی مقتدرانه به آنان بود.

وب‌گاه فرارو

کارشناسان و پژوهشگران فضایی در ایران یکی از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های فناوری فضایی کشور را چالش مدیریت می‌دانند. عدم کارایی برنامه‌ها و اقدامات مدیران فضایی در کشور، آسیب‌های فراوانی به ظرفیت‌های این حوزه وارد کرده است. برای مثال همین ازدست‌رفتن عضویت در شورای حکام آی‌تی‌یو، درست شبیه ازدست‌دادن راهبردی‌ترین نقاط مداری ایران، ظرفیت‌های بی‌نظیری را از ایران گرفته است، اما مدیر سازمان...

وب‌گاه عصر ایران

یک مثال واضح برای این مورد، همکاری روسیه و آمریکا در زمینه ایستگاه فضایی بین‌المللی یا بعضی پروژه‌ها و پرتاب‌های فضایی است. همکاری‌هایی که حتی در پیچیده‌ترین تنش‌های بین دو کشور ادامه داشته و گاه حتی باعث کوتاه‌آمدن طرفین در بعضی از خواسته‌های سیاسی شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه شرق نوشت:«ایلان ماسک»، مدیرعامل اسپیس‌ایکس و مجری پروژه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، در واکنش به اتفاقات داخل ایران و درخواست‌های متعدد اعلام کرد امکان استفاده از سامانه استارلینک برای کاربران ایرانی فراهم شده است.

وب‌گاه 55 آنلاین

«ایلان ماسک»، مدیرعامل اسپیس‌ایکس و مجری پروژه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، در واکنش به اتفاقات داخل ایران و درخواست‌های متعدد اعلام کرد امکان استفاده از سامانه استارلینک برای کاربران ایرانی فراهم شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: موشک چینی پس از چند روز سرگردانی در فضا، به اقیانوس آرام سقوط کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

«ایلان ماسک»، مدیرعامل اسپیس‌ایکس و مجری پروژه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، در واکنش به اتفاقات داخل ایران و درخواست‌های متعدد اعلام کرد امکان استفاده از سامانه استارلینک برای کاربران ایرانی فراهم شده است.