یک‌شنبه 8 مهر 1403

فناوری فضایی

فناوری فضایی

خبرگزاری مهر

کارسوق «شبیه ساز اختراع» ویژه دانش آموزان متوسطه دوره اول و دوم از سوی سازمان ملی استعدادهای درخشان و در فناوری های نوین برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - هم‌زمان با هفته دولت مراسم رونمایی از سه محصول سرریز فناوری فضایی در پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - هر چند توفان‌های ژئومغناطیسی ناشی از شعله‌های خورشیدی می‌تواند اختلال‌هایی در شبکه‌های برق و اینترنت ایجاد کند اما خبر خوب این است که این توفان‌ها به لطف اتمسفر و میدان مغناطیسی زمین تهدیدی موجودیتی علیه حیات روی کره زمین نیست.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 13، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه در راستای توانمندسازی و ضرورت اشتغال زایی بانوان منطقه گفت: برای داشتن شهری شهروند مدار، کسب رضایت شهروندان ضروری است و این امر زمانی محقق می‌شود که حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی را به عنوان یکی از اولویت‌های جامعه در نظر گرفته و برای آن برنامه‌ریزی دقیق وعملیاتی داشته باشیم. او...

خبرگزاری مهر

شهردار منطقه 13 گفت: مرکز توانمندسازی و مهارت آموزی زنان کارآفرین با رویکرد اشتغال زایی وحمایت از تولید و مشاغل خانگی به همت اداره بانوان در مجموعه شهربانو این منطقه افتتاح و راه اندازی شد.

وب‌گاه الف

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تشکیل شورای عالی فضایی بعد از 10 سال و مصوبات آن اشاره و تاکید کرد: ایران هم اکنون جزو 10 کشور دارای فناوری فضایی است و برنامه داریم تا پایان دولت سیزدهم، ماهواره‌های سنگین را در مدارهای لئو قرار دهیم.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر

با روی کار آمدن دولتِ روحانی و سیاست‌های خاص آن در جلب نظر قدرت‌های جهانی خصوصاً آمریکا، برنامه فضایی کشور دچار رکود شد.

خبرگزاری مهر

ایران با ایجاد زیر ساخت‌های علمی کشور توانست علاوه بر طراحی و ساخت ماهواره به سمت پرتاب آنها نیز پیش برود که این امر با توسعه پایگاه‌های فضایی محقق شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نایب رئیس شورای عالی فضایی با بیان اینکه دیپلماسی فعال دولت سیزدهم منجر به تبدیل قرارداد خرید ماهواره به قرادادی برای انتقال تکنولوژی شد، گفت: با توافقات صورت گرفته، ما خیام‌های 2 و 3 و 4 را به صورت مشترک با روسیه خواهیم ساخت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ماهواره خیام روز گذشته توسط موشک روسی «سایوز» در مدار زمین قرار گرفت. این ماهواره که مالکیت آن متعلق به ایران است روز گذشته ساعت 10:20 از پایگاه پرتاب فضایی «بایکونور» در قزاقستان راهی فضا شد. طبق اعلام سازمان فضایی، ماهواره «خیام» در مدار 500کیلومتری آرام گرفت و اولین داده تله‌متری آن روزگذشته حدود سه ساعت بعد از پرتاب از ایستگاه فضایی ماهدشت دریافت شد.

وب‌گاه الف

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری - تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: اما در خصوص ماهواره «خیام»؛ اکنون این ماهواره حدود 600 کیلوگرم وزن دارد و و شاید اصلی‌ترین علت همکاری ایران با روسیه در پروژه پرتاب ماهواره "خیام" وزن بیش از نیم‌تنی این ماهواره و نیز درصد بسیار بالای موفقیت پرتابگر سایوز باشد گه مراحل ابتدایی و پرتاب خیام به کشور روسیه واگذار شده است.

وب‌گاه عصر ایران

قبل از این برخی رسانه های غربی مدعی شده بودند دولت روسیه قصد دارد از این ماهواره ایرانی برای جنگ در اوکراین، استفاده کند اما سازمان فضایی ایران با صدور بیانیه ای این موضوع را رد کرد.