یک‌شنبه 8 مهر 1403

فناوری فضایی

فناوری فضایی

خبرگزاری مهر

دبیر هجدهمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران گفت: وقت آن رسیده است که در دانشگاه‌ها در کنار دروس فنی، دروس مدیریتی و سیستمی به‌ویژه برای دانشجویان هوافضا ارائه شود.

خبرگزاری ایسنا

ماهنورد"یوتو -2"(Yutu-2) چینی‌ها که هم‌اکنون در ماه است تاکنون موفق به طی 367 متر در سمت پنهان ماه شده است.

خبرگزاری ایسنا

رییس انجمن هوافضا با انتقاد از عقب ماندگی کشور از اهداف تعیین شده در سند توسعه هوافضا کشور گفت: این امر به دلیل در اولویت نبودن این حوزه است.

خبرگزاری ایسنا

رئیس سازمان فضایی ایران طراحی و ساخت ماهواره‌های 500 کیلوگرم و قرار گرفتن آنها در مدار هزار کیلومتری را از برنامه‌های این سازمان دانست که قرار است با ماهواره‌بر "سریر" پرتاب شوند و گفت: پژوهش و مطالعه برای ساخت این ماهواره‌بر انجام شده است.

وب‌گاه الف

قرار گرفتن ایران بین 10 کشور فضایی جهان ثمره بیش از 4 دهه تلاش و مجاهدت فرزندان این سرزمین بوده و اکنون ایران از جایگاهی قابل اتکا در این صنعت «های‌تک» بین کشورهای معدود صاحب این فناوری برخوردار است.

خبرگزاری ایسنا

با برگزاری مراسمی پروانه اولین اپراتور بخش خصوصی ماهواره‌های مخابراتی اعطا شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پیش‌بینی بلایای طبیعی با استفاده از فناوری فضایی موضوعی است که به گفته منوچهرمنطقی دبیرستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایران تا چندی پیش به آن ورود نکرده بود. اما با توجه به ضرورت استفاده از این فناوری، در حال حاضر پروژه‌های علمی با همکاری دانشگاه‌ها در کشور شروع شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پیشرفت و توسعه صنعت ماهواره‌ای و ساخت فضاپیماهای مختلف و متنوع از راهبردی‌ترین و حایز اهمیت‌ترین اقداماتی است که در سال‌های پس از انقلاب اسلامی انجام شد و نتیجه آن پرتاب نخستین ماهواره ایرانی با نام امید در ایام دهه فجر 1387 خورشیدی بود.

خبرگزاری تسنیم

قرار گرفتن ایران در بین 10 کشور فضایی جهان ثمره بیش از 4 دهه تلاش و مجاهدت فرزندان این سرزمین بوده و اکنون ایران از جایگاهی قابل اتکا در این صنعت "های تک" در بین کشورهای معدود صاحب این فناوری برخوردار است.

خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: 4 گام سند توسعه فضایی مصوب سال 91 در سال 1404 با قرار گرفتن ماهواره‌های مخابراتی در مدار ژئو، محقق می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - روزنامه‌های خراسان رضوی روز دوشنبه چهاردهم بهمن ماه 1398 مطالب متنوعی منتشر کردند که عنوان‌های برجسته آنها مرور می‌شود.

خبرگزاری میزان

ملاحظه می‌کنید در همین روز‌هایی که تب و تاب انتخابات در کشور ماست، از اطراف دنیا، رادیو‌ها روی انتخابات تفسیر می‌گذارند، به چه قصدی است؟ حرف‌هایی که می‌زنند دقیقا به قصدضربه زدن‌است. می‌دانند که انتخابات با حضور مردم، تثبیت و محکم کننده نظام جمهوری اسلامی است.

خبرگزاری ایسنا

ایران در حالی روز ملی فناوری فضا در سال 1398 را جشن می‌گیرد که پس از چهار پرتاب موفق و دو پرتاب ناموفق در انتظار پرتاب ماهواره‌های ظفر -1 و 2 است و بر طبق اعلام وزیر ارتباطات، زیرساخت‌های پرتاب این دو ماهواره در حال اجرا است تا قبل از 22 بهمن در مدار 500 کیلومتری قرار گیرد.

خبرگزاری دانا

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: 4 گام سند توسعه فضایی مصوب سال 91 در سال 1404 با قرار گرفتن ماهواره‌های مخابراتی در مدار ژئو تثبیت می شود.