یک‌شنبه 8 مهر 1403

فناوری فضایی

فناوری فضایی

خبرگزاری ایسنا

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد مواضع فرانسه و انگلیس در خصوص ماهواره «نور» آن را ناشی از استانداردهای دوگانه آنها و پذیرش قلدری آمریکا خواند.

خبرگزاری مهر

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مواضع انگلیس و فرانسه در قبال ماهواره نور جای تعجب دارد و حاکی از برخوردهای دوگانه و تن دادن به قلدرمنشی آمریکا در صحنه جهانی است.

خبرگزاری میزان

موسوی با رد تفسیر یکجانبه فرانسه و انگلیس از قطعنامه 2231 گفت: برنامه هسته‌ای ایران مطابق فتوای مقام معظم رهبری و نیز طبق گزارش‌های آژانس بین المللی اتمی دارای مقاصد انحصارا صلح آمیز است.

خبرگزاری ایرنا

پکن - ایرنا - رییس جمهوری چین با صدور پیامی به مناسبت پنجاهمین سالگرد پرتاب ماهواره «شرق سرخ -1» (دونگ فانگ هونگ -1) تاکید کرد با تلاش فعالان صنعت فضانوردی و با سرمشق قرار دادن نسلهای پیشین، بزودی باید رویای تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ فضایی را جامه عمل بپوشانیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

فرمانده هوافضای سپاه گفت: آن روزی که عین الاسد را می‌زدیم؛ تصور خود ما این بود که پاسخ می‌دهند، خاطرنشان کرد: ما هم 400 نقطه را آماده کرده بودیم که بزنیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

‌اقتصادنیوز: فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با اشاره به موفقیت این نیرو در پرتاب ماهواره «نور» توسط ماهواره‌بر «قاصد» تصریح کرد: انشالله روزی خواهد رسید که فرماندهی فضایی ما هم جایگاه ویژه ای در کشور هم در بخش دفاعی و هم بخش غیر دفاعی پیدا خواهد کرد.

خبرگزاری دانا

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ماهواره نور یک ابرپروژه بود که سدهای بزرگی را شکست.

خبرگزاری ایسنا

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با اشاره به موفقیت این نیرو در پرتاب ماهواره «نور» توسط ماهواره‌بر «قاصد» تصریح کرد: انشالله روزی خواهد رسید که فرماندهی فضایی ما هم جایگاه ویژه ای در کشور هم در بخش دفاعی و هم بخش غیر دفاعی پیدا خواهد کرد.

خبرگزاری میزان

سردار حاجی زاده با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: ما می‌دانستیم که دشمنان به‌دنبال رصد کار فضایی هستند، تلاش کردیم که به صورت چراغ خاموش کار را پیش ببریم.

وب‌گاه مشرق نیوز

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ما می‌دانستیم دشمنان به دنبال رصد این کار هستند و تلاش کردیم به صورت چراغ خاموش کار را پیش ببریم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه ادر برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما اظهار کرد: پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور عنایت الهی بود و باید یاد کنیم از شهید تهرانی مقدم که پایه گذار این صنعت بودند. از شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه‌ها و وزارت دفاع هم تشکر می‌کنم. وی درباره اینکه چرا پیش از پرتاب ماهواره اقدام و فعالیت سپاه در این حوزه رسانه‌ای...

خبرگزاری تسنیم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ماهواره نور یک ابر پروژه بود که سدهای بزرگی را شکست.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ما میدانستیم که دشمنان به دنبال رصد این کار هستند و تلاش کردیم که به صورت چراغ خاموش کار را پیش ببریم.

وب‌گاه تابناک

عباس خاراباف*

خبرگزاری تسنیم

پرتاب موفقیت‌آمیز امروز سپاه علاوه بر نشان دادن جهش فناوری، این پیام را به دنیا داد که عزم ایران برای رسیدن به قله های فناوری روز جهانی جدیست.

خبرگزاری تسنیم

ازجمله کارکردهای ماهواره‌های نظامی در فضا می‌توان به موضوعاتی نظیر تصویربرداری، ناوبری، جاسوسی، ارتباطات، هشدار سریع و هواشناسی نظامی اشاره کرد.