یک‌شنبه 8 مهر 1403

فناوری فضایی

فناوری فضایی

خبرگزاری دانا

عدم موفقیت ماهواره ظفر باعث توقف این تلاش‌ها نشد و ظفر 2 در راه است چرا که دست یابی به ارتفاع بالای 540 کیلومتر با سرعت بیش از 6500 متر بر ثانیه برای نخستین بار در پرتاب‌های فضایی کشور در ماهواره ظفر اتفاق افتاد.

خبرگزاری ایسنا

با برگزاری اولین رویداد زنان در صنعت فضایی؛ نقش 3 بانو در پروژه ماهواره‌های "ناهید1"، "پیام" دانشگاه امیرکبیر و "دوستی" دانشگاه شریف تبیین می‌شود.

خبرگزاری ایسنا

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در یک همکاری مشترک با پژوهشگاه نیرو نسبت به ارتقای سیستم حمل و نقل با تمرکز بر برقی‌سازی نقلیه عمومی و شخصی اقدام کرده است.

خبرگزاری ایرنا

ایران به عنوان یکی از کشورهایی که دارای فناوری فضایی است تا کنون تلاش‌های زیادی برای حضور در مدار زمین داشته، حالا به گفته مسئولان عدم موفقیت ماهواره ظفر باعث توقف این تلاش‌ها نمی‌شود و ظفر 2 در راه است.

خبرگزاری دانا

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی استان زنجان با اشاره به جایگاه بیانیه گام دوم انقلاب در بین اسناد راهبردی شیعه گفت: بیانیه گام دوم یک سند بالادستی در بین اسناد راهبردی شیعه است.

خبرگزاری ایسنا

پژوهشگران "دانشکده فناوری و معادن دانشگاه داکوتای جنوبی"(South Dakota School of Mines & Technology) آمریکا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند در حال توسعه یک سیستم حسگر بدن پوشیدنی و بی‌سیم هستند که نیروی آن از راه دور قابل کنترل است. به گفته دانشمندان سیستم آنها می‌تواند باعث تغییراتی در لباس فضایی ناسا شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصاد نیوز: پژوهشگاه نیرو و ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در راستای تقویت هر چه بیشتر تعاملات علمی و فناورانه حوزه حمل و نقل پیشرفته و ارتقای سیستم حمل و نقل با تمرکز بر برقی‌سازی نقلیه عمومی و شخصی در کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

وب‌گاه خبر آنلاین

پژوهشگاه نیرو و ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در راستای تقویت هر چه بیشتر تعاملات علمی و فناورانه حوزه حمل و نقل پیشرفته و ارتقای سیستم حمل و نقل با تمرکز بر برقی‌سازی نقلیه عمومی و شخصی در کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پژوهشگاه نیرو و ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در چارچوب تقویت هر چه بیشتر تعاملات علمی و فناورانه حوزه حمل و نقل پیشرفته و ارتقای سیستم حمل و نقل با تمرکز بر برقی‌سازی نقلیه عمومی و شخصی در کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

خبرگزاری ایسنا

رییس پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه تست‌های خلا سامانه انتقال مداری در آزمایشگاه‌های زمینی این پژوهشگاه اجرایی شده است، گفت: علاوه بر آن تراسترهای ساخت این پژوهشگاه به منظور کنترل وضعیت ماهواره‌ها در ساخت ماهواره "ناهید -2" به بهره‌برداری می‌رسد.

خبرگزاری ایسنا

رییس سازمان فضایی ایران از طراحی و ساخت نسل سوم ماهواره‌برهای "سریر" و "سروش" خبر داد و گفت: با استفاده از این ماهواره‌ها قرار است به مدار ژئو دست یابیم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توییت لباس فضایی مقدمه یک خبر خوب بود. ما امروز به پژوهشگاه وزارت علوم پنج کپسول حمل انسان به مدار 190 کیلومتری را در طی سه سال سفارش دادیم. این اولین قدم برای ارسال انسان به فضا است.

خبرگزاری تسنیم

رئیس پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم گفت: سه عامل نیروی متخصص، آزمایشگاه و تجهیزات و بودجه حرف اصلی را در صنعت فضایی می زند و ایران در این حوزه دچار چالش جدی بودجه است. پراکندگی کارها و موازی کاری را نیز به آن اضافه کنید.