یک‌شنبه 8 مهر 1403

فناوری فضایی

فناوری فضایی

خبرگزاری دانا

فناوری ماهواره کاربردهای گسترده ای در عملیات نظامی دارد زیرا همواره کسب اطلاعات بیشترین مزیت برای نیرو های نظامی می باشد.

خبرگزاری ایسنا

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح روز چهارشنبه 3 اردیبهشت از موفقیت آمیز بودن پرتاب اولین ماهواره نظامی ایران به فضا خبر داد. ماهواره مذکور با نام «نور» و با استفاده از موشک ماهواره‌بر سه مرحله‌ای «قاصد» پرتاب شد و نهایتا با موفقیت در مدار 425 کیلومتری از سطح زمین قرار گرفت و هم اکنون نیز در حال چرخش در این مدار است.

خبرگزاری دانا

جوکار گفت: غربی ها سال‌ها تلاش کردند با تحریم‌های ظالمانه مانع از پیشرفت علمی کشور شوند اما می بینیم امروز جمهوری اسلامی به فناوری های مهم فضایی دست‌یافته است.

خبرگزاری دانا

پرتاب ماهواره نور در هفته‌ای که گذشت آنچنان آمریکایی‌ها را برآشفت که اعلام کردند این موضوع را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع می‌دهند و ایران هم استناد آمریکا به قطعنامه 2231 را بی جا و خلاف واقعیات خواند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پرتاب ماهواره نور این روزها به بهانه ای برای طرح مجدد پایبندی و عدم پایبندی شرکای برجام به قطعنامه 2231 شده است. در حالی که در سال‌های اخیر شرکای اروپایی برجام در قبال کارشکنی‌ها نقض قطعنامه توسط آمریکا سکوت کرده بودند این روزها صدایشان در قبال اقدام دفاعی تهران بلند شده است.

خبرگزاری دانا

محسن رحمانی گفت: با این موفقیت در عرصه فضایی توسط سپاه جمهوری اسلامی ایران بسیاری از تحولات و معادلات منطقه‌ای را تغییر خواهد داد و شاهد اتفاقات جدیدی در منطقه خواهیم بود.

وب‌گاه الف

رئیس پژوهشکده علوم و فناوری هوافضا با اشاره به پیگیری جدی سازمان فضایی، از آغاز ساخت ماهواره پیام 2 در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

پرتاب ماهواره ساخته شده توسط سپاه به فضا حاوی این پیام مهم به غرب و آمریکاست که ایران علاوه بر برنامه موشکی، برنامه جامع و هدفمند فضایی هم دارد.

وب‌گاه الف

وب‌گاه مشرق نیوز

در کنار این عصبانیت امریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و برخی دولت‌های اروپایی از شلیک و ارسال موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی سپاه به فضا، نباید فراموش کرد که این حرکت بزرگ سپاه حاوی پیام‌های زیادی بود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه با رد مواضع فرانسه و انگلیس در خصوص ماهواره نور، آنرا ناشی از استانداردهای دوگانه آنها و پذیرش قلدری آمریکا خواند.

خبرگزاری دانا

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مواضع انگلیس و فرانسه در قبال ماهواره نور جای تعجب دارد و حاکی از برخوردهای دوگانه و تن دادن به قلدرمنشی آمریکا در صحنه جهانی است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد مواضع فرانسه و انگلیس در خصوص ماهواره «نور» آن را ناشی از استانداردهای دوگانه آنها و پذیرش قلدری آمریکا خواند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن غیر قابل قبول خواندن مواضع فرانسه و انگلیس در خصوص پرتاب «ماهواره نور» گفت: به کارگیری فناوری فضایی با اهداف صلح آمیز بخشی از برنامه دفاعی و نیز توسعه علمی جمهوری اسلامی ایران است و هیچ یک از معاهدات بین المللی ایران را از دستیابی و توسعه این فناوری که به پشتوانه تلاش کارشناسان و نخبگان...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی وزارت خارجه ایران مواضع فرانسه و انگلیس درباره پرتاب ماهواره نور را غیرقابل قبول خواند و تفسیر یکجانبه این 2 کشور از قطعنامه 2231 را قویا رد کرد.