یک‌شنبه 8 مهر 1403

فناوری فضایی

فناوری فضایی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان فضایی ایران امروز پس از تحویل گرفتن ماهواره‌های ظفر 1و2 از دانشگاه علم و صنعت، پیرامون دیگر ماهواره‌هایی که در دست طراحی و ساخت سازمان فضایی است، گفت: مراحل ساخت و تست ماهواره ناهید 1 کامل شده و منتظر تکمیل مراحل ساخت ماهواره‌بر آن هستیم.

خبرگزاری ایسنا

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران از راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد مهندسی فضا در این دانشگاه خبر داد و گفت: علاوه بر آن ما به دنبال استفاده از سرریزهای فناوری فضایی در سایر دانشکده‌های این دانشگاه هستیم.

خبرگزاری ایسنا

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به سابقه کشورهای دارای فناوری فضایی با تاکید بر اینکه این کشورها سالانه بیش از 20 پرتاب داشته‌اند تا امروز به کمترین خطا در این حوزه رسیده‌اند، گفت: ما نیز در این زمینه باید تعداد پرتاب‌ها را افزایش دهیم و آمادگی حمایت مالی از نهادهای مرتبط همچون سازمان فضایی را داریم.

خبرگزاری ایسنا

پژوهشگران "آژانس فضایی اروپا" اخیرا اعلام کرده‌اند قصد دارند از خاک شبیه‌سازی شده ماه اکسیژن تولید کنند.

خبرگزاری ایسنا

با حکم رئیس سازمان فضایی ایران، دکتر سعید قربانی، مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و دبیرخانه شورای‌عالی فضایی به سمت دبیر ستاد برگزاری مراسم روز فناوری فضایی منصوب شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه شرایط دهه فجر امسال با توجه به حوادث اخیر فراتر از مناسبت تقویمی است، گفت: بر این اساس رسالت رسانه‌ها نیز در دهه فجر امسال خطیرتر است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور عناوین ایام‌الله دهه فجر چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با شعار محوری «انقلاب اسلامی، زنده و پویا در پرتو ولایتمداری، جهاد و مقاومت» اعلام کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عناوین ایام الله دهه فجر چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را اعلام کرد.

خبرگزاری ایسنا

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور عناوین ایام الله دهه فجر چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با شعار محوری «انقلاب اسلامی، زنده و پویا در پرتو ولایتمداری، جهاد و مقاومت» اعلام کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فراخوان نهمین جشنواره فاوا را در 6 محور اصلی با شعار ایران هوشمند، آینده روشن منتشر کرد.

خبرگزاری ایسنا

با ورود به سال 2020 میلادی پایگاه خبری اسپیس لیستی از ماموریت‌های جذاب فضایی که قرار است طی این سال رخ دهند را منتشر کرده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ناسا از طریق انعقاد قراردادی با یک شرکت نانویی از فناوری نقاط کوانتومی برای افزایش بازده کشاورزی در فضا استفاده می‌کند. در این روش، نقاط کوانتومی موجب افزایش جذب نور شده و در نهایت تولید محصولات را ارتقا می‌دهد.

خبرگزاری ایرنا

پکن - ایرنا - در حالی سال 2019 میلادی به پایان نزدیک می‌شود که می‌توان ده ها پیشرفت و دستاورد علمی چین را در طول این سال فهرست کرد دستاوردهایی که هر کدام به نوبه خود مهم و با ارزش هستند.