یک‌شنبه 8 مهر 1403

فناوری فضایی

فناوری فضایی

خبرگزاری ایسنا

رئیس سازمان فضایی ایران با اشار به پروژه‌های اولویت‌دار بخش فضایی کشور در سال 99 گفت: امسال ماهواره مخابراتی «ناهید 1» با انجام هماهنگی‌های لازم با مجری پرتابگر، در مدار زمین قرار می‌گیرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان فضایی و رییس پژوهشگاه فضایی ایران در نشستی چگونگی پیشرفت پروژه‌های کلیدی حوزه فضایی مانند تکمیل سامانه انتقال مداری، ماهواره سنجشی پارس 1 و ماهواره مخابراتی ناهید 2 و پرتاب ماهواره ناهید 1 را تشریح کردند.

خبرگزاری ایسنا

فرماندهی نیروی فضایی ایالات متحده یک موشک روسی را که برای بیرون آوردن ماهواره‌ها از مدار طراحی شده است، شناسایی و ردیابی کرده و این حرکت روسیه را محکوم کرد.

خبرگزاری ایسنا

دولت انگلیس در حال سرمایه‌گذاری 2.6 میلیون پوندی برای تهیه پهپادهای جدید است که می‌توانند در روزهای کرونایی به عنوان پیک برای تحویل اقلام ضروری مورد استفاده قرار گیرند.

وب‌گاه مشرق نیوز

ساخت ماهواره های ایرانی توسط دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور در بهترین وضعیت قرار دارد و با توجه به بومی شدن علم فضا پایه، ایران در مسیر پیشرفت و جهش علم و فناوری و تولیدات داخلی است.

خبرگزاری ایرنا

پکن - ایرنا - چین به فناوری دست یافته است که به این کشور کمک می‌کند تا موقعیت و وضعیت فرود لاشه راکت‌های پرتاب شده را شناسایی کند.

خبرگزاری تسنیم

شیوع کرونا و درخواست رئیس مجلس به صداوسیما برای فراهم کردن زیرساخت لازم برای برگزاری ویدئو کنفرانس‌ها، خبرهایی را به گوش می‌رساند که برای محقق شدن این کار، از 6 فرستنده SNG ارسال صدا و تصویر و سیگنال‌رسانی از 6 استان اتفاق می‌افتد.

وب‌گاه مشرق نیوز

وعده وزیر ارتباطات برای رایگان شدن کلاس درس برای دانشجویان منجر به صدور ابلاغیه کاهش تعرفه به اپراتورهای ارائه دهنده خدمات پهنای باند شد که با وجود گذشت بیش از یک ماه از آغاز کلاس‌های غیرحضوری، هنوز این ابلاغیه‌ها عملیاتی نشده‌اند.

خبرگزاری تسنیم

رفتار ترامپ در اصرار به تحریم هر‌چه بیشتر ایران و مقابله با حشدالشعبی عراق در این شرایط پاندمی جهانی، احتمال برنامه‌محور بودن این پاندمی جهانی که جان بی‌شمار انسان را به خطر انداخته است را به ذهن بیشتر متبادر می‌کند، هرچند که ماه پشت ابر نمی‌ماند.

خبرگزاری دانا

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه قرارداد ساخت ماهواره پیام 2 اواخر سال گذشته منعقد شد، گفت: هر زمان هزینه فاز نخست ماهواره پیام 2 پرداخت شود مراحل ساخت آن را آغاز می‌کنیم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان فضایی امریکا، ژاپن، کانادا و اروپا هر یک مطابق با دارایی‌ها و پیشرفت‌های فضایی خود برنامه توسعه و حمایت از متخصصین فضایی و غیر فضایی را برای بهره‌برداری و کسب درآمد از فضا طرح ریزی کردند.

خبرگزاری تسنیم

سهولت اجرای پرتاب های فضایی با ماهواره‌بر سوخت جامد، امکان ساده تر رسیدن به ضریب اطمینان مکانیکی بالا و قیمت نسبتا ارزانتر از جمله دستاوردهای به کارگیری ذوالجناح در مسیر پرتاب های فضایی کشور خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا

ایران پس از پرتاب ناموفق ماهواره "ظفر -1" دانشگاه علم و صنعت درصدد است پرتاب 6 ماهواره را در دستور کار خود قرار دهد که از این تعداد، 3 ماهواره "ناهید -1"، "ناهید -2" و "پارس -1" در پژوهشگاه فضایی ایران ساخته می‌شود، ضمن آنکه به گفته وزیر ارتباطات ماهواره "ظفر -2" نیز در خرداد ماه سال جاری پرتاب خواهد شد.