شنبه 9 تیر 1403

فوری / تحریم های جدید آمریکا علیه ایران + جزئیات

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
فوری / تحریم های جدید آمریکا علیه ایران + جزئیات

آمریکا علیه 50 فرد و نهاد به بهانه ارتباط با نیروهای مسلح ایران تحریم های جدید را اعمال کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی جدیدی علیه 50 فرد و نهاد با ادعای اینکه شعبه های متعددی از شبکه گسترده بانکداری مخفی را تشکیل می دهند، به بهانه ارتباط با سپاه و نیروهای مسلح ایران تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی ادعا کرد: ««امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) نزدیک به 50 نهاد و شخص را که شعبه های متعددی از شبکه گسترده «بانکداری مخفی» را تشکیل می دهند تحریم کرد. این شبکه توسط وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح (MODAFL) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برای دسترسی غیرقانونی به سیستم مالی بین‌المللی و تراکنش میلیاردها دلار از سال 2020 حمایت می شوند. وزارت دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فعالیت های تجاری درآمدزا، به ویژه فروش نفت و پتروشیمی ایران، نقش دارند.»»

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه خود همچنین مدعی شد: «شبکه‌های صرافی‌های ایرانی و ده‌ها شرکت صوری خارجی تحت کنترل آن‌ها، وزارت دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قادر می‌سازد تا درآمدی را که در خارج بدست می آورند، پنهان کنند و سپس از آنها برای طیف وسیعی از فعالیت‌های وزارت دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از جمله تهیه و توسعه سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته مانند پهپادها استفاده کنند. این درآمد همچنین به تامین تسلیحات و کمک های مالی به گروه های منطقه ای وابسته به ایران، از جمله حوثی های یمن (انصارالله)، که به حملات بی پروا به کشتیرانی جهانی ادامه می دهند و همچنین انتقال پهپادها به روسیه برای استفاده در جنگ تجاوزکارانه این کشور علیه اوکراین، کمک می کند.»

در حال تکمیل

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید