یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فیلم | شعبان ماه پیمان با رسول الله (ص)/ ما چه چیزی بالاتراز نورانیت توحیدی می‌خواهیم؟!

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
فیلم | شعبان ماه پیمان با رسول الله (ص)/ ما چه چیزی بالاتراز نورانیت توحیدی می‌خواهیم؟!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، به نقل از محمد تقی فیاض بخش استاد اخلاق و عرفان؛ ماه شعبان برای حضرت محمد (ص) عزیز است و ایشان با اقامه نماز در شب و روزه در روز آن را گرامی می‌داشتند. در این ماه پیمان ببندیم که خودمان را در حرم مطهر نبوی (ص) ببینیم. در ماه رسول خدا بر ما لازم است تا ادب حضور در محضر ایشان را رعایت کنیم. کسی که در حرم نبوی باشد نماز شبش ترک نمی‌شود. نماز شب را هم...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، به نقل از محمد تقی فیاض بخش استاد اخلاق و عرفان؛ ماه شعبان برای حضرت محمد (ص) عزیز است و ایشان با اقامه نماز در شب و روزه در روز آن را گرامی می‌داشتند. در این ماه پیمان ببندیم که خودمان را در حرم مطهر نبوی (ص) ببینیم.

در ماه رسول خدا بر ما لازم است تا ادب حضور در محضر ایشان را رعایت کنیم. کسی که در حرم نبوی باشد نماز شبش ترک نمی‌شود. نماز شبک را سنگین برگزار نکنیم به مدت 15 دقیقه یازده رکعت نماز خواندن بدون مستحباتش سنگین نیست.

همانطور که آمده است؛ أَحَبُ اَلأَعمَالِ اِلَی اَللَهِ عَزَ وَ جَلَ مَا دَاوَمَ عَلَیهِ اَلعَبدُ وَ اِن قَلَ یعنی عمل با کیفیت هرچند کم باشد ولی مداوم بهترین اعمال است همین خواندن نماز شب و مقید بودن آن در این شب های عزیز ماه شعبان اهمیت بسیاری دارد.

یکی دیگر از اعمال ماه شعبان که بسیار توصیه شده صلوات است. همین صلوات متداول اللهُمَ صَلِ عَلی مُحَمَد وَآلِ مُحَمَد وَعَجِل فَرَجَهُم دعای مهمی است که خدواند در قرآن فرموده: که من به شما در ازای همین دعای ساده نورانیت توحیدی می‌دهم. هُوَ الَذِی یُصَلِی عَلَیکُم وَمَلَائِکَتُهُ لِیُخرِجَکُم مِنَ الظُلُمَاتِ اِلَی النُورِ وَکَانَ بِالمُؤمِنِینَ رَحِیمًا اوست خدایی که هم او و هم فرشتگانش بر شما بندگان رحمت می‌فرستند تا شما را از ظلمت‌ها (ی جهل و نقص و گمراهی) بیرون آرد و به عالم نور (علم و ایمان) رساند، و او بر اهل ایمان بسیار مهربان است.

یا همین آیه شریفه که بعد از هر نماز واجبی می‌خوانیم اِنَ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُونَ عَلَی النَبِیِ... بعد از صلوات بر پیامبر نورانیت زیاد می‌شود. در ماه شعبان سعی کنیم روزانه صد و ده صلوات بفرستیم و اگر صلوات قبل از دعای عرفه سیدالشهدا را هم بخوانیم که قبل از همین دعا در عرفه آمده خیلی خوب است. البته صلوات هنگام زوال شعبان است که مضامین بلندی دارد که اگر بتواند بفهمد فوق العاده است.