شنبه 7 مهر 1403

قالیباف: خانواده‌ها در قانون حمایت از جمعیت در اولویت تسهیلات مختلف قرار دارند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
قالیباف: خانواده‌ها در قانون حمایت از جمعیت در اولویت تسهیلات مختلف قرار دارند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز (سه شنبه 11 آبان ماه) گفت: امروز مفتخریم که قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پس از گذشت حدود یک دهه از تصویب طرح تعالی جمعیت و خانواده در شورای عالی انقلاب فرهنگی در مجلس یازدهم به سرانجام رسیده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در تیرماه سال گذشته یک بار دیگر تذکر دادند که اقدامات یک دهه گذشته در حوزه جمعیت و حمایت از خانواده علیرغم تاکیدات فراوان ایشان عملا نتایج چشمگیر و موثری نداشته است و همین دلیل حمایت از خانواده و رسیدگی به دغدغه‌های آنها در تمامی حوزه‌ها از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های مجلس یازدهم بوده است که با اجرای کامل این قانون توسط دولت به بخشی از این اهداف دست پیدا خواهیم کرد.

وی افزود: در فرهنگ ایرانی اسلامی خانواده و منافع آن در اولویت است و سیاست‌گذار موظف است که منابع خود را برای حمایت از خانواده‌ها به کار گیرد. با تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت منافع خانواده‌ها در اولویت قرار گرفته است. در این قانون خانواده‌ها در اولویت تسهیلات مسکن مشوق‌های اقتصادی، تسهیلات آموزشی و تسهیلات شغلی قرار می‌گیرد و در یک جمع‌بندی می‌توان گفت حمایت از خانواده و مادران در سیاست‌گذاری‌های فرهنگی و اجتماعی کشور در اولویت خواهد بود.

قالیباف خاطرنشان کرد: در این قانون احکام روشنی صادر شده است که با اجرایی شدن آنها توسط دولت مردم عزیزمان تأثیرات آنها را به طور ملموسی در زندگی خود مشاهده خواهند کرد.

رئیس مجلس اظهار داشت: تلاش مجلس بر این است که در سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری طوری تدبیر شود که جامعه بیش از دهه‌های اخیر دوستدار فرزندآوری و خانواده باشد و خانواده کماکان محوریت خود را به عنوان مهم‌ترین جزء تشکیل‌دهنده جامعه ایرانی و اسلامی حفظ کند.

وی افزود: مجلس یازدهم بر این باور است که مسائل مربوط به خانواده و جمعیت مسأله‌ای چند بعدی و وابسته به زیرساخت‌های اجتماعی و اقتصادی کشور است.

ادامه دارد...

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید محمدباقر قالیباف مجلس شورای اسلامی رئیس مجلس نطق پیش از دستور این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است