یک‌شنبه 27 خرداد 1403

قطع انگشت پای یک نفر در انفجار مین سردشت

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
قطع انگشت پای یک نفر در انفجار مین سردشت

اقتصدنیوز: انفجار مین در روستای "زردکه" شهرستان سردشت موجب قطع عضو یک نفر شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مسوول فوریت‌های پزشکی سردشت گفت: انفجار مین در روستای "زردکه" این شهرستان موجب قطع عضو یک نفر شد.

احمد صالح‌پور افزود: انفجار مین در روستای «زردکه» باعث مصدومیت یک نفر و قطع انگشت پای وی شد.

وی اضافه کرد: آمبولانس پایگاه‌های جاده‌ای فوریت های پزشکی "بیوران" و مرکز شماره یک فوریت های پزشکی سردشت به محل اعزام و پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی در صحنه حادثه، این فرد به بیمارستان امام‌خمینی (ره) سردشت انتقال داده شد.

خبر مرتبط هشدار ستاد بحران نسبت به احتمال سیلابی شدن این مناطق قم

اقتصادنیوز: ستاد مدیریت بحران قم در پی بارش‌های رگباری در شهرستان کهک و شهرهای دستجرد و قاهان درباره احتمال جاری شدن سیلاب هشدار داد.

مسوول فوریت های پزشکی سردشت گفت: هم اکنون مصدوم در اورژانس بیمارستان امام‌خمینی (ره) این شهرستان تحت نظر قرار دارد و مراقبت های لازم برای وی انجام شده است.

صالح پور افزود: بارش باران و رانش زمین در مناطق مرزی موجب جابجایی مین‌ها می‌شود از این رو تردد در چنین مناطقی برای مرزنشینان به ویژه دامداران خطر انفجار مین‌های جابجا شده را در پی خواهد داشت.

وی از شهروندان خواست بدون هماهنگی و همراهی افراد محلی آگاه از تردد در معابر مرزی و محل‌های مین گذاری شده دوران دفاع مقدس خودداری کنند.

شهرستان 100 هزار نفری سردشت که در جوار مرزهای عراق واقع شده است در دوران دفاع مقدس جزو یکی از مناطق مهم جنگی شمال‌غرب کشور بود. هر سال تعدادی از ساکنان مناطق روستایی و مرزی این شهرستان به دلیل انفجار مین جان خود را از دست داده یا مجروح می‌شوند.

روز گذشته نیز بر اثر انفجار مین در مناطق کوهستانی «مامسال» شهرستان اشنویه یک نفر کشته و 2 نفر دیگر زخمی شدند.

سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
قطع انگشت پای یک نفر در انفجار مین سردشت 2