چهارشنبه 4 مهر 1403

قهرمانی موروثی در میلان؛ دوازدهمین قهرمانی با خاندان مالدینی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
قهرمانی موروثی در میلان؛ دوازدهمین قهرمانی با خاندان مالدینی

تهران - ایرنا - هافبک تیم فوتبال میلان به سومین نفر در خانواده خود تبدیل شد که با این تیم جام قهرمانی سری آ ایتالیا را تصاحب می‌کند.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال آ. ث میلان دیشب (یکشنبه) با نتیجه سه بر صفر ساسولو را شکست داد و پس از 11 سال قهرمان سری آ ایتالیا شد. این نوزدهمین قهرمانی تاریخ میلانی‌ها در لیگ ایتالیا هم محسوب می‌شود و از این نظر با رکورد رقیب همشهری خود اینترمیلان برابر شدند.

«دانیل مالدینی» بازیکن خط میانی میلان یکی از بازیکنان این تیم در این فصل بود و در 20 سالگی جام قهرمانی را بالای سر برد. پیش از این پدر و پدربزرگ او هم با میلان به این جام دست یافته بودند. دانیل در این فصل در مجموع هشت بار به میدان رفت و در 143 دقیقه حضور در میدان یک گل هم زد.

این بازیکن فرزند «پائولو» و نوه «چزاره» 2 اسطوره دیگر باشگاه میلان است. نکته جالب درباره خاندان مالدینی اینکه در 12 قهرمانی از 19 قهرمانی میلان، یکی از اعضای خانواده برای این تیم بازی می‌کردند.

پائولو مالدینی که 25 سال برای میلان بازی می‌کرد با این تیم هفت با اسکودتو و پنج بار هم لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرد. او در این فصل هم سمت مدیریت فنی باشگاه را برعهده داشت و نقشی کلیدی در قهرمانی این تیم ارائه کرد.

چزاره هم در زمانی که برای میلان بازی می‌کرد چهار بار سری آ و یک بار جام باشگاه‌های اروپا را فتح کرد. او بعدها سرمربی این تیم هم شد و هم جام حذفی و هم جام برندگان جام اروپا را به ویترین افتخارات باشگاه اضافه کرد.

دنیل از سال 2020 به عنوان بازیکن تیم اصلی با این باشگاه قرارداد بست و در 2 فصل اخیر در مجموع 13 بار برای این تیم بازی کرد.

برچسب‌ها

قهرمانی موروثی در میلان؛ دوازدهمین قهرمانی با خاندان مالدینی 2