یک‌شنبه 15 مهر 1403

قوانین شوراها و شهرداری نیازمند بازنگری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
قوانین شوراها و شهرداری نیازمند بازنگری است

زنجان - ایرنا - رییس شورای اسلامی استان زنجان با بیان اینکه بخش‌هایی از قوانین شوراها و شهرداری‌ها نیازمند بازنگری‌های دقیق و سریع است گفت: برخی لوایح از طرف شورای عالی برای تصویب و قانون‌گذاری به مجلس فرستاده می‌شود تا این قوانین کاربردی‌تر و به روزتر شود.

شیما افشاری شامگاه دوشنبه در دیدار اعضای شوراهای اسلامی استان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی زنجان افزود: همچنین اعتبارات شوراهای فرادست، دست شوراها را خالی کرده و موجب شده است تا برای امور خود معطل باشند، لذا امیدواریم با این مجلس انقلابی و رویکردی که در اصلاح امور توسط نمایندگان مردم پیش گرفته شده این موارد نیز به دست فراموشی سپرده نشود.

وی یادآوری کرد: شوراهای اسلامی به صورت مویرگی در پیکره جامعه از کلان‌شهرها تا دورافتاده‌ترین روستاها از جنس مردم و با انتخاب مردم حضور داشته و بدون توقع در حال خدمت‌رسانی صادقانه هستند.

افشاری تصریح کرد: بی‌تردید شوراهای اسلامی در اولین خاکریز خدمت به مردم قرار دارند، چراکه اولین مراجعه مردم قبل از همه مسؤولان به شوراها است و رضایت از کار و خدمات شورا برابر با رضایت از مسئولان بوده بنابراین وظیفه سنگینی برعهده این نهاد گذاشته شده است.

افشاری با تاکید بر اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، ریل‌گذار خدمات همه مسئولان در کشور بوده و شوراهای اسلامی نیز از این امر مستثنا نیستند، اظهار داشت: به طور حتم هر قدر این ریل‌ها کارشناسی‌تر باشد، باعث شفاف‌تر شدن امور شوراها و مردم خواهد شد.

وی اضافه کرد: انتظارات مردم از شوراهای اسلامی بسیار بالا است، چرا که هر روز و هر لحظه که اراده کنند به اعضای شورا دسترسی دارند و از کوچک‌ترین موضوعات شهری که شامل نظافت شهر می‌شود تا مقوله بیکاری، در این خواسته‌ها موج می‌زند.

رییس شورای اسلامی استان زنجان ادامه داد: اعضای شورای اسلامی استان زنجان برای تسهیل امور مردم و پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، عمرانی، بهداشتی، اقتصادی و سایر امور رفاهی و برای خدمت به مردم و تحقق کامل قانون اساسی و نیز تجلی حکومت مردم بر مردم شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه به همین خاطر همگی به عنوان سربازان ایران اسلامی به صورت انقلابی و جهادی در رفع مشکلات مردم قدم برمی‌دارند، اظهار داشت: این خدمت می‌تواند هم در لباس شورایی و هم در قامت یک نماینده مجلس باشد.

افشاری با یادآوری اینکه مردم ولی‌نعمتان ما هستند، افزود:: مردم ایران عاشق کشور و انقلاب خود هستند و برای اینکه ثابت کنند پای انقلاب مانده‌اند، خون‌های زیادی نثار کرده اند و این راه کماکان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه حق این مردم وجود این همه مشکلات اقتصادی نیست، خاطرنشان کرد: مردم در فشار هستند اما به خاطر امیدواری به آینده کشور، همه این مشکلات را تحمل می‌کنند و همواره پشت ولایت‌فقیه ایستاده اند و هیچ‌گاه دشمن‌شاد نخواهند شد.

افشاری افزود: انتظار اعضای شورای اسلامی استان از نمایندگان مردم در خانه ملت این است که فکر و راهکار اساسی برای بهتر شدن معیشت مردم ارایه دهند.

*س_برچسب‌ها_س*