یک‌شنبه 10 تیر 1403

قیمت مصوب شکر در بازار چقدر است؟/ آخرین وضعیت واردات و تولید شکر

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
قیمت مصوب شکر در بازار چقدر است؟/ آخرین وضعیت واردات و تولید شکر

اقتصادنیوز: یک کارشناس کشاورزی گفت: قیمت کنونی شکر در بسته‌بندی‌های یک کیلویی برای مصرف کننده 42 تا 43 هزار تومان است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین بهمنی گفت: با توجه به فراوانی عرضه و روند مناسب واردات، التهابات بازار شکر کاهش یافته است.

او قیمت مصوب هر کیلو شکر با ارزش افزوده 10 درصد در سامانه بازارگاه را 48 هزار و 500 تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی شکر در بسته‌بندی‌های یک کیلویی برای مصرف کننده 42 تا 43 هزار تومان است.

بهمنی درباره آخرین وضعیت واردات شکر گفت: بنا بر آمار در ماه‌های فروردین و اردیبهشت 171 هزارتن شکر وارد کشور شده، هرچند بنابر آمار غیررسمی تا پایان خرداد 400 هزارتن شکر وارد شده است.

دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر ادامه داد: بنابر آمار، سال گذشته یک میلیون و 440 هزارتن شکر تولید شد که با احتساب کشت پاییزه، تعادل در بازار ایجاد شده است. برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال تولید شکر به یک میلیون و 500 هزارتن برسد.

او نیاز سالانه شکر را 2 میلیون و 200 تا 2 میلیون و 300 هزارتن اعلام کرد و افزود: با احتساب تولید داخل، 700 تا 800 هزارتن کسری شکر در سال باید از طریق واردات تامین شود. کمااینکه سال گذشته 726 هزارتن شکر وارد شد.

کارشناس کشاورزی گفت: طبق روال همه ساله در فصل گرما مصرف ماهانه شکر به بالای 230 تا 240 هزارتن می‌رسد، اما به دلیل شرایط مساعد عرضه نوسان قیمتی در بازار نخواهیم داشت.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید