شنبه 7 مهر 1403

قیمت پرستار سالمند در منزل به چه عواملی بستگی دارد؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
قیمت پرستار سالمند در منزل به چه عواملی بستگی دارد؟

استخدام پرستار سالمند در منزل، یکی از دغدغه های افرادی ست که کنار والدین خود زندگی نمی کنند و به دلیل وجود مشغله های زیاد نمی توانند مراقبت از پدر و مادر خود را به درستی انجام دهند. از این رو کمک گرفتن از شرکت های خدمات پرستاری، جهت معرفی پرستار سالمند، می تواند کمک شایانی به خانواده ها نماید.

رپرتاژ آگهی: امروزه افراد جامعه به ویژه در شهرهای بزرگ، دارای مشغله های زیادی بوده و زمان کافی جهت مراقبت از سالمندان خود را ندارند. از این رو افراد خانواده اقدام به استخدام شخصی جهت نگهداری از سالمندان خود می نمایند. می توان گفت کمک گرفتن از پرستار سالمند در منزل در تهران که تراکم جمعیت زیاد بوده و سالمندان زیادی در آن ساکن هستند، یک نیاز حیاطی است.

با توجه به شرایط سالمند، می توان از پرستار روزانه سالمند کمک گرفت و یا جهت نگهداری شبانه روزی سالمند در منزل از افراد متعهد دیگر بهره گرفت. استخدام مراقب سالمند نه تنها به حفظ کیفیت زندگی سالمندان کمک می‌کند، بلکه احساس تنهایی و انزوا که باعث به وجود آمدن مشکلات عاطفی در سالمندان می شود را نیز کاهش می‌دهد. قیمت و هزینه های استخدام هر یک از این مراقبین به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه بررسی می نماییم.

انواع پرستار سالمند از لحاظ مدت زمان حضور در منزل

مراقب سالمند در منزل می‌تواند بر اساس زمان حضورش در خانه ی متقاضی به دو دسته تقسیم شود. این تقسیم‌بندی به خانواده‌ها کمک می‌کند تا بر اساس شرایط سالمند و هزینه ایی که برای این کار در نظر گرفته اند، تصمیم بگیرند. زیرا قیمت استخدام هر یک از این نیروها متفاوت بوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

پرستار سالمند روزانه

همان طور که از نام این مورد مشخص است، پرستار روزانه سالمند فقط در ساعات روز کنار سالمند می باشد. این ساعت ها با توافقی که بین مراقب و خانواده صورت می گیرد، مشخص می شود. به طور معمول این افراد در تمامی روزهای هفته و به مدت 8 ساعت در کنار سالمند هستند. اما می توان این ساعات را تغییر دارد. حقوق این افراد نیز بر این اساس تعیین می شود. این افراد در انجام فعالیت های روزانه و کارهای منزل به سالمند کمک می کنند.

پرستار سالمند شبانه روزی

سالمندانی که به تنهایی زندگی می کنند و نیاز به یک شخص جهت همخانه بودن و انجام کارهای روزمره دارند، اقدام به استخدام پرستار سالمند شبانه روزی در منزل می نمایند. این اشخاص به صورت تمام وقت (روزانه و شبانه) و در تمامی روزهای هفته به جز جمعه ها در کنار سالمند هستند. این گزینه مناسب سالمندانی است که نیاز به نظارت دائمی دارند و یا وضعیت سلامت آنها به گونه‌ای است که نیاز به مراقبت‌های بیشتری دارد. نگهداری از سالمند به صورت شبانه روزی به خانواده این اطمینان را می‌دهد که عزیزانشان در کنار افرادی با تجربه هستند. طبیعتاً قیمت و هزینه های استخدام این افراد از انواع دیگر بیشتر است.

پرستار نیمه وقت سالمند

مواردی وجود دارد که افراد خانواده فقط در برخی از روزهای هفته و برای ساعات کمی نیاز به یک فرد جهت نگهداری از سالمند خود هستند. در این مواقع می توان از فردی به عنوان پرستار نیمه وقت سالمند کمک گرفت. حقوقی که به این افراد پرداخت می شود با توجه به تعداد ساعات و همچنین روزهایی که در منزل مشترک هست، مصاحبه می شود.

انواع پرستار سالمند از لحاظ وضعیت سالمند

به طور معمول تقسیم بندی پرستاران سالمند بر اساس وضعیت جسمانی سالمند و مهارت های پرستار انجام می شود. هر کدام از سالمندان شرایط خاصی دارند که می بایست مراقب مناسبی برای آنها به کار گمارده شود.

پرستار سالمند سالم

پرستارانی که جهت نگهداری از سالمندان سالم اعزام می شوند، معمولا به عنوان یک همدم و همراه می باشند. در واقع افراد مسنی که به تنهایی زندگی می کنند و نیاز به شخصی جهت انجام کارهای روزانه و برقراری ارتباط موثر دارند، نیازمند چنین شخصی هستند. وظیفه اصلی این افراد، کمک به سالمندان در فعالیت‌های روزمره مانند خرید، ورزش و بالاخص تفریح و سرگرمی می باشد. این مراقبین می‌توانند با ایجاد برنامه‌های اجتماعی و مسافرتی، روحیه سالمندان را تقویت نموده و به آنها کمک کنند تا از تنهایی دور شوند.

 پرستار سالمند بیمار

با افزایش سن و پیدایش بیماری های مختلف، سالمندان نیاز به مراقبت های ویژه ای دارند. بعضی از سالمندان از بیماری هایی مانند آلزایمر، فشار خون و... رنج می برند و حتی برخی مجبور به استفاده از پوشک هستند. از این رو این سالمندان بیمار، نیاز به شخص با تجربه و حتی آموزش دیده هستند. تا علاوه بر کمک به انجام فعالیت های روزانه و خوردن داروها، در صورت بروز مشکل بتوانند به سالمند کمک کنند. نکته ای که باید به آن توجه نمود، این است که پرستار نباید بدون اطلاع خانواده و تجویز پزشک اقدام به خوراندن دارو و حتی کارهای دیگر نماید.

پرستار سالمند آلزایمری

برخی پرستاران به طور تخصصی کار مراقبت از سالمندان آلزایمری را انجام می دهند. سالمندانی که مبتلا به بیماری زوال عقل هستند در انجام تمامی فعالیت های روزانه نیاز به کمک دارند و از انجایی که کنترل ادرار و مدفوع برای این افراد سخت است، از پوشک استفاده می کنند. از این رو فردی که جهت این کار استخدام می شود، می بایست از لحاظ جسمی توانایی کمک به سالمند را داشته باشد. ایجاد روتین‌های مشخص و آشنا برای این بیماران می‌تواند به کاهش اضطراب و نگرانی آنها کمک کند.

پرستار سالمند پوشکی

سالمندانی وجود دارند که دچار آلزایمر نشده اند، اما کنترل ادرار برای آنها ممکن نیست. این افراد مسن، در صورتی که توانایی حرکت داشته باشند، تعویض پوشک راحت تر خواهد بود. اما در صورتی که سالمند توانایی حرکت نداشته باشد و بر روی تخت باشد، برای تعویض پوشک نیاز به جا به جایی دارد. بنابراین باید شخصی را که از لحاظ جسمی توانایی بالایی دارد را برای این کار استخدام نمود. در این شرایط، نگهداری سالمند در منزل کمی دشوار است. پرستار سالمند پوشکی می بایست علاوه بر ویژگی های جسمانی مناسب، دارای تجربه کافی در این زمینه باشد و بتواند سالمند را به روش های مناسب جا به جا کند تا آسیبی به وی وارد نشود. هزینه و قیمت استخدام فرد مناسب برای این سالمندان نیز کمی بیشتر می باشد.

چطور می‌توان پرستار سالمند در منزل با قیمت مناسب استخدام کرد؟

با توجه به پیشرفت فضای مجازی، کمک گرفتن از سایت های مختلف آگهی و همچنین یافتن شرکت های خدمات پرستاری در تهران و سایر شهرها، گرفتن مراقب سالمند را آسان تر نموده است. برخی از افراد از سایت هایی مانند دیوار و یا شیپور اقدام به استخدام می نمایند. اما باید توجه داشت که این افراد که به آنها هیچ شناختی ندارید، با ورود به منزل شما به تمام امکانات منزل دسترسی دارد و در صورت بروز مشکل، بررسی و اثبات آن سخت خواهد بود. بنابراین کمک گرفتن از شرکت های معتبر می تواند خیال خانواده ها را راحت نماید. شرکت خدمات پرستاری کیان مهر در تهران مستقر بوده و اقدام به اعزام نیروهای معتمد با قیمت مناسب به تمام شهرها می نماید. خدمات مراقبتی کیان مهر با سابقه چندین ساله و به کارگیری افراد با تجربه می تواند شما را در این امر مهم راهنمایی نماید.

وظایف مراقب سالمند چیست؟

با توجه به اینکه هر کس در هر شغلی مسئولیت هایی دارد، تعیین وظایف پرستار سالمند نیز در هنگام عقد قرارداد باید مشخص شود. وظایف این شخص به شرایط سالمند بستگی دارد، اما به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • کمک به فعالیت‌های روزمره: کمک به سالمند در غذا خوردن، حمام کردن و انجام فعالیت‌های روزمره.

  • نظارت و امنیت: ایجاد محیطی امن و سالم برای سالمند و نظارت بر فعالیت‌های او برای جلوگیری از حوادث.

  • حمایت عاطفی و اجتماعی: برقراری ارتباط موثر و صبورانه با سالمند جهت جلوگیری از انزوا و احساس ناامیدی در سالمند.

  • انجام فعالیت های تفریحی: ایجاد برنامه های تفریحی روزانه و یا هفتگی و همراهی سالمند جهت بهبود کیفیت زندگی وی.

نکته مهم: در صورتی که سالمند به صورت تنها زندگی می کند، انجام کارهای روزمره منزل به عهده پرستار می باشد. اما در صورتی که سالمند با خانواده زندگی می کند، انجام کارهای سایر اعضای خانواده بر عهده وی نمی باشد. از این رو خانواده ها برای انجام امور آشپزی، نظافت و خرید منزل، می بایست اقدام به استخدام نظافتچی و خدمتکار منزل نمایند. شخص خدمتکار که می تواند خانم یا آقا باشد، با دریافت برنامه روزانه، کارهای روتین منزل را انجام می دهد.

نتیجه‌گیری

نگهداری از سالمند در منزل نیازمند توجه و دقت بالاست. انتخاب فرد دلسوز و باتجربه، نه تنها به بهبود وضعیت سالمند کمک می‌کند، بلکه به خانواده‌ها نیز آرامش خاطر می‌دهد. برای بررسی بیشتر و دریافت مشاوره می توانید به سایت خدمات پرستاری و مراقبتی کیان مهر مراجعه نموده و با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمایید. مشاوران مجموعه با دریافت اطلاعات کامل از والدین شما، نیروی مناسب را به شما معرفی می نمایند. نیروهای اعزامی علاوه بر داشتن تجربه در این امر، آموزش های لازم را نیز دیده اند. از این رو استخدام پرستار سالمند از طریق موسسه کیان مهر، می تواند این اطمینان را ایجاد نماید که شخص معرفی شده، مناسب نیاز شما است.

--> اخبار مرتبط

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

قیمت پرستار سالمند در منزل به چه عواملی بستگی دارد؟ 2
قیمت پرستار سالمند در منزل به چه عواملی بستگی دارد؟ 3