پنج‌شنبه 14 تیر 1403

لایپزیش نگران درگیری هواداران اتریش و ترکیه / آماده‌باش برای بازی ترکیه: نکند اتفاق بدی در یورو بیفتد!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
لایپزیش نگران درگیری هواداران اتریش و ترکیه / آماده‌باش برای بازی ترکیه: نکند اتفاق بدی در یورو بیفتد!

پلیس آلمان اعلام کرد با نیروهایی بیشتر از سایر بازی‌ها حفظ امنیت دیدار امشب ترکیه و اتریش را به عهده خواهد داشت.

به گزارش "ورزش سه"، ترکیه و اتریش امشب در شهر لایپزیش آخرین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی یورو 2024 را برگزار می‌کنند. انتظار می‌رود 42 هزار نفر تماشاچی این بازی را در استادیوم تماشا کنند ولی پلیس آلمان نگران اتفاقات بیرون از استادیوم است که ممکن است به داخل ورزشگاه کشیده شود.

با اینکه تا امروز بازی‌هایی که در لایپزیش برگزار شده بدون خشونت بوده ولی پلیس به خاطر حضور هواداران ترکیه نگران بازی امشب است. هواداران ترکیه در بازی‌های قبلی تیم‌شان سابقه درگیری با هواداران گرجستان و پرتغال را داشته‌اند.

پلیس ایالت ساکسونی می‌گوید به همه نیروهایش آتش‌بس داده است. نگرانی پلیس این است که حضور پرتعداد هواداران ترکیه و در عین حال حضور پرتعداد هواداران اتریش باعث درگیری‌های شدید بشود.

زندگی چندین میلیون ترک‌تبار در آلمان باعث شده دیدارهای تیم ملی این کشور در یورو با حضور پرتعداد و حمایت پرشورشان از تیم ملی ترکیه عملا برای این تیم به بازی های خانگی تبدیل شود. اما اتریش هم در همسایگی آلمان قرار دارد و بسیاری از هواداران فوتبال در این کشور برای تماشای دیدارهای تیم ملی کشورشان راهی آلمان شده‌اند. درخشش اتریش در مرحله گروهی و صعود با صدرنشینی در گروهش باعث شده در روزهای اخیر تعداد هواداران اتریشی بیشتر هم بشود.

شوستر، وزیر کشور ایالت ساکسونی، درباره این بازی به روزنامه بیلد گفت:"بازی اتریش و ترکیه به دلیل حضور هواداران پرتعداد دو تیم بازی جذابی است ولی پلیس با بررسی سوابق دو گروه هوادار در بازی‌های قبلی نگرانی دارد. پلیس برای رفع این نگرانی در حالت آماده‌باش قرار دارد و این بازی با حضور بیشترین تعداد نیروهای پلیس نسبت به دیگر بازی‌ها برگزار خواهد شد".

لایپزیش نگران درگیری هواداران اتریش و ترکیه / آماده‌باش برای بازی ترکیه: نکند اتفاق بدی در یورو بیفتد! 2
لایپزیش نگران درگیری هواداران اتریش و ترکیه / آماده‌باش برای بازی ترکیه: نکند اتفاق بدی در یورو بیفتد! 3