یک‌شنبه 22 مهر 1403

لباس ویژه مقابله با کرونا برای کادر اورژانس در استان مرکزی تولید شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
لباس ویژه مقابله با کرونا برای کادر اورژانس در استان مرکزی تولید شد

اراک - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برای اولین بار در کشور لباس مقابله با کرونا برای کادر اورژانس در این استان به همت فرد نیکوکار طراحی و تولید شد.

«پریا بهرامی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات طراحی و دوخت و اهدا 300 دست لباس توسط استادان طراحی و دوخت استان مرکزی با علایم مصوب سازمان اورژانس کشور و حمایت مالی یک خیر تولید و تحویل اورژانس 115 استان مرکزی شد.

وی اظهار داشت: این لباس‌ها از جنس الیاف سلول بسته و ایزوله تهیه شده و در سه سایز برای ایجاد سهولت در استفاده و جلوگیری از ایجاد آلودگی در بین پرسنل پایگاه‌های اورژانس 115 استان توزیع شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سایزبندی، استفاده از سلول بسته و ایزوله بودن و مقاوم بودن از ویژگی لباس‌های جدید نسبت به نوع قبلی است.

بهرامی، با بیان اینکه هر دست لباس باید بعد از 24 ساعت معدوم شود، افزود: قیمت هر دست لباس حدود 2 میلیون ریال است که خیر نیک اندیش تامین آن را متقبل شده است.

58 پایگاه اورژانس زمینی یک پایگاه هوایی و پنج پایگاه اورژانس موتوری در استان مرکزی خدمات‌رسانی دارند.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال 2002 این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید 19 نشان داده که با دوره نهفتگی 2 تا 14 روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس، سردرد و گاهی با اسهال و استفراغ همراه است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*