سه‌شنبه 10 مهر 1403

مادر و همسر شهیدان بهفر به رحمت ایزدی پیوست

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مادر و همسر شهیدان بهفر به رحمت ایزدی پیوست

تهران - ایرنا - مرحومه «مطهری اقدم» همسر شهید حاج ذکی بهفر و مادر گرانقدر شهید محمدرضا بهفر به شهیدانش پیوست.

مرحومه «مطهری اقدم» همسر گرامی شهید گرانقدر «حاج ذکی بهفر» و مادر معظم شهید والامقام «محمدرضا بهفر» دعوت حق را لبیک گفت و به رحمت ایزدی پیوست. پیکر پاک این همسر و مادر صبور و فداکار امروز چهارشنبه با حضور مدیرکل و همکاران بنیاد و خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم قدرشناس، تشیع و در گلزار شهدای بهشت فاطمه (س) در اردبیل در جوار شهیدانش به خاک سپرده شد. شهید والامقام حاج ذکی بهفر متولد 25 اسفند 1321 و شهید گرانقدر محمدرضا بهفر متولد چهارم بهمن 1346 بودند و هر دو در مهر و آبان 1362 در مناطق عملیاتی مریوان و بانه به درجه عالی شهادت رسیدند.

محمد ابوالقاسمی پیرغلام اهل بیت (ع) و جانباز دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست 

سردار محمد حاج‌ابوالقاسمی دولابی از ذاکران و پیرغلامان اهل بیت (ع) و جانباز شیمیایی هشت سال دفاع مقدس دارفانی را وداع گفت.

حاج‌ابوالقاسمی دولابی ذاکر اهل بیت (ع) و جانباز شیمیایی هشت سال دفاع مقدس که از چند روز پیش در بیمارستان بقی‌الله (عج) تهران بستری بود، عصر روز گذشته (سه‌شنبه) دعوت حق را لبیک گفت. حاج «محمد حاج‌ابوالقاسمی دولابی» از پیرغلامان اهل بیت (ع) شهرستان شهرری بود.

پیش از این حاج محمد حاج ابوالقاسمی در مراسم تجلیل از مداحان اهل بیت گفته بود: در عمرم دو بار از محضر امام حسین (ع) خجالت کشیده ام، بار اول زمانی بود که جوان های شهرری جنازه پسرم را بر دوش گرفته بودند و دیدم که به سختی سینه می زنند و گریه می کنند. آن موقع از امام (ع) خجالت کشیدم و گفتم: آقا تر از حضرت علی اکبر (ع) چه کسی بود که در شهادتش کسی نبود که سینه زنی کند و به حضرت سیدالشهدا (ع) تسلی بدهد. این پیرغلام اهل بیت (ع) ادامه داد: الان هم از محضر امام حسین (ع) خجالت می کشم. چراکه یک عمر افتخارم این بود که نوکر آن حضرت هستم. سال گذشته هم از من خواستند تا در برنامه پرده عشاق تجلیل شوم اما نپذیرفتم. امسال هم هرقدر تلاش کردم قبول نکردند و من هم با وجود اینکه راضی نبودم پذیرفتم. حاج ابوالقاسمی تصریح کرد: ترس من از این است که تلاش کمی که داشته ام با درگیری نفس هوا شود و از بین برود. به همین دلیل از گریه کنان امام حسین (ع) می خواهم که من را دعا کنند تا بتوانم بار نوکری را تا آخر عمرم در زیر سایه مقام معظم رهبری بر دوش داشته باشم و این افتخار را از دست ندهم.

حجت‌الاسلام مقدسیان جانباز شیمیایی به لقاء الله پیوست 

حجت‌الاسلام عبدالحمید مقدسیان فرزند شهید حجت‌الاسلام محمد مقدسیان از مبارزان فدائیان اسلام و همرزم شهید آیت‌الله محلاتی همچنین نوه مرحوم شاه حسین بهاری مداح بلندآوازه کشور هم بود. وی که از جانبازان سال‌های دفاع مقدس پس از سال‌ها تحمل بیماری ناشی از عارضه شیمیایی و ریوی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری بود، در سن 62 سالگی درگذشت.

مراسم تشییع پیکر مرحوم حجت‌الاسلام عبدالحمید مقدسیان از واعظان کشور و فرزند شهید محمد مقدسیان روز گذشته با حضور پرشور مردم و جامعه روحانیت در مسجد فخرآباد تهران برگزار شد. پیکر این مرحوم پس از اقامه نماز میت و تشییع توسط مردم، به سمت بهشت زهرا منتقل و در قطعه صالحین بهشت زهرا (س) که متعلق به منسوبین شهداست به خاک سپرده شد.

مراسم ختم این جانباز شیمیایی نیز روز پنجشنبه 15 اسفند از ساعت 15 تا 16:30 در مسجد علی‌بن موسی‌الرضا (ع) واقع در خیابان 17 شهریور، خیابان شهید قادری برگزار خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*
مادر و همسر شهیدان بهفر به رحمت ایزدی پیوست 2
مادر و همسر شهیدان بهفر به رحمت ایزدی پیوست 3