یک‌شنبه 8 مهر 1403

مال سازی بانک‌ها با پول مردم را متوقف کنید / توزیع ناعادلانه ثروت عامل محرومیت است + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
مال سازی بانک‌ها با پول مردم را متوقف کنید / توزیع ناعادلانه ثروت عامل محرومیت است + فیلم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، همزمان با ایم روزی دانشجوی امسال نیز به رسم هر سال شاهد آمد و شد مسئولان مختلف به دانشگاه‌های سراسر کشور بودیم. شانزدهم آذرماه شاید فرصتی بود برای اعلام عملکرد مسئولان و پاسخگویی آن‌ها در بستر فضای دانشگاه و تریبونی که مخاطب آن دانشجویان هستند. اما در اتفاقی نو، جمعی از دانشجویان بسیجی استان تهران تصمیم گرفتند از دانشگاه بیرون زده و پای صحبت...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، همزمان با ایم روزی دانشجوی امسال نیز به رسم هر سال شاهد آمد و شد مسئولان مختلف به دانشگاه‌های سراسر کشور بودیم. شانزدهم آذرماه شاید فرصتی بود برای اعلام عملکرد مسئولان و پاسخگویی آن‌ها در بستر فضای دانشگاه و تریبونی که مخاطب آن دانشجویان هستند. اما در اتفاقی نو، جمعی از دانشجویان بسیجی استان تهران تصمیم گرفتند از دانشگاه بیرون زده و پای صحبت مردم بنشینند تا مسئولانی هم که قصد دیدار با آن‌ها را داشتند، به همین بهانه پایشان به مناطق محروم کشیده شود.

موضوع این حرکت همان مسئله اقتصاد و معیشت مردم بود. مسئله محوری این مطالبه نیز حول اعتراض به بنگاهداری بانک‌ها شکل گرفت. مدتی پیش بود که یک دیوارنگاره در میدان ولیعصر با عنوان «بانک‌ها غلط می‌کنند با پول مردم بنگاهداری کنند» نصب و پس از اندکی پایین کشیده شد که با واکنش‌های بسیاری همراه بود. حالا دانشجویان دوباره این بنر معروف را بالا آورده‌اند!

دو تن از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، نظام‌الدین موسوی (عضو هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون اصل 90) و مجتبی رضاخواه (نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم) در این مراسم حضور داشتند. دانشجویان تلاش کردند با تبیین دلایل مختلف عقب‌ماندگی و عدم توسعه مناطق محروم، نشان بدهند که چگونه عدم توزیع عادلانه ثروت و بنگاهداری بانک‌ها باعث می‌شود تسهیلات خرد و کلان از دسترس عموم جامعه خارج شود.

مردم مناطق مستضعفی مثل نوروزآباد از تسهیلات بانکی سهمی ندارند

دانشجویان برای این برنامه، منطقه نوروزآباد را انتخاب کردند. آرش فرجی، دبیر تبیین بسیج دانشجویی استان تهران، در پاسخ به خبرنگار دانشجو درباره دلیل انتخاب این منطقه گفت: منطقه نوروزآباد در جنوب غرب تهران واقع شده و منطقه‌ای مستضعف است که در آن بیشتر مردم درگیر مشکلات اقتصادی هستند.

وی افزود: قرارگاه محرومیت‌زدایی سه سال است که در این منطقه حضور داشته و ضمن فعالیت فرهنگی، کارهای جدی در بحث محرومیت‌زدایی انجام داده‌اند. یک مسئله بین تمام مردم منطقه مشترک بود و آن‌هم اینکه هیچ تسهیلاتی مانند وام ازدواج، حمایت از کارآفرینی و... از حاکمیت دریافت نمی‌کردند.

مال سازی بانک‌ها با پول مردم را متوقف کنید / توزیع ناعادلانه ثروت عامل محرومیت است + فیلم 2
مال سازی بانک‌ها با پول مردم را متوقف کنید / توزیع ناعادلانه ثروت عامل محرومیت است + فیلم 3