یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

مامور لباس شخصی عامل ضرب‌وشتم مادر دانش‌آموزان در مدرسه 13 آبان دستگیر شد؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
مامور لباس شخصی عامل ضرب‌وشتم مادر دانش‌آموزان در مدرسه 13 آبان دستگیر شد؟

عوامل ضرب و شتم مادر دانش‌آموزان مسموم‌شده در مقابل مدرسه 13 آبان دستگیر شدند.

ادامه واکنش‌ها به انتشار ویدئویی با عنوان «برخورد مامور لباس شخصی با مادر یکی از دانش‌آموزان مسوم شده» در تهرانسر تهران ادامه دارد.

در تازه‌ترین خبر، خبرگزاری مهر نوشت: براساس اطلاعات کسب‌شده، عوامل ضرب‌و‌شتم یک خانم در مقابل مدرسه 13 آبان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته بود که تصویری از ضرب‌و‌شتم یک خانم در مقابل مدرسه سیزده آبان در شبکه‌های مجازی منتشر شد.

بلافاصله دفتر سخنگوی فراجا در اقدامی تحسین برانگیز نسبت به انتشار این اخبار واکنش نشان داده و عنوان کرد که این موضوع مورد پذیرش پلیس نبوده و هیچ کدام از مأموران فراجا در این حادثه نقشی نداشته اند.

دفتر سخنگوی فراجا اعلام کرده بود که به طور قطع این افراد باید شناسایی و تحویل مراجع قضائی داده شوند.

کسب اطلاع خبرنگار مهر حکایت از آن دارد که عوامل این حادثه شناسایی و دستگیر شده و به دستگاه قضائی تحویل داده شدند.

برخورد خشن مامور لباس شخصی با مادران دانش‌آموزان مسموم‌شده در مدرسه 13 آبان تهران

ظاهرا زنی که مورد حمله قرار گرفته است، مادر یکی از دانش‌آموزان مدرسه 13 آبان تهران است. در تصاویر منتشرشده، یک مرد دهان این زن را گرفته است و مرد دیگری با خشونت شدید موهای او را می‌کشد. در این بین برخی نیز تلاش می‌کنند این زن را از دست این مردان نجات دهند.

در ویدئوی منتشر شده به نظر می‌رسد یکی از مردان لباس نظامی بر تن دارد. در این ویدئو دقیقا روشن نیست درگیری سر چیست اما این احتمال مطرح است که این زن شعاری تند سرداده است.

این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی بازتاب وسیعی داشته و بسیاری خواستار برخورد با عوامل این حمله شده‌اند.

هنوز مسئولان درباره این ویدئو توضیحی ارائه نداده‌اند.

جوادی یگانه، معاون شهردار سابق تهران و استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران در این باره در توئیتی نوشته است: «اگر روان‌شناسی جمعی مردم ایران را بدانید؛ و حساسیت بالای مردم در باره دختران دانش‌آموز و مادرانشان، و افزایش نگرانی ها و پایین آمدن آستانه تحمل مردم را درک کنید، می‌دانید که امشب باید تکلیف این شخص و این فیلم مشخص شود و به افکار عمومی توضیح داده شود.»

محمد فاضلی، جامعه شناس هم نوشته است: «انتظار دارید جامعه فیلم چنین رفتار وحشیانه‌ای را ببیند و عصبانی نشود؟ این افراد را از کجا پیدا می‌کنید؟ چگونه آموزش می‌دهید؟ چه منفعتی دارند که به ازای آن چنین رفتار می‌کنند؟ شرم‌آور است.»

محمود صادقی، نماینده مجلس دهم با انتشار تصویری از یک ویدیو که با ادعای برخورد یک لباس شخصی با مادر یکی از دانش‌آموزان مسموم شده انتشار یافته، نوشت: این لباس شخصی‌ها که مادران دانش‌آموزان را کتک می‌زنند از کجا پیدایشان می‌شود؟!

محسن برهانی، حقوقدان نیز در واکنش به این ویدئو نوشته است: زنی که در اعتراض به وجود مسمومیت در مدرسه فرزند دانش‌آموزش، جیغ می‌زند، مجرم نیست، معترض است و نگران. جیغ زدن یک مادر را امنیتی نکنید؛ همدردی کنید.

وی افزود: کشیدن مو و لمس صورت و دهان وی برای قطع صدایش هم حلال شد؟ برکدامین شریعت و آیین هستید؟

در همین رابطه سایت عصر ایران هم نوشته است: «مسوولان درباره عوامل حمله به مدارس می گویند که هنوز عاملان را پیدا نکرده اند؛ شناسایی و مجازات عاملان حملات به مدارس، طلب مردم ایران؛ ولی عجالتاً این چند نفر را که فیلم رفتار ضد انسانی و غیر اخلاقی و فراقانونی و خلاف شرع شان همه جا را پر کرده است، می توانند شناسایی و لااقل تکلیف این یک مورد را مشخص کنند که بسان نمکی بود بر زخم مردم در ماجرای مسمومیت های سریالی.»

عصر ایران در ادامه نوشت: «نمی توان دم از غیرت زد و در روز روشن و در وسط شهری که مسوولان با افتخار ام القرای جهان اسلام می خوانند، شاهد حمله دسته جمعی چند مرد به یک زن بود و عاری از هر گونه غیرتی سکوت کرد.»

اطلاعیه پلیس درباره تصویر خشونت علیه یک خانم

دفتر سخنگوی پلیس پیرامون رخ داد خشونت علیه یک بانو، مقابل مدرسه 13 آبان، اعلام نمود که کارکنان پلیس هیچ نقشی در آن حادثه نداشته اند.

در این اطلاعیه تاکید شده است که فرمانده انتظامی تهران بزرگ بلافاصله پس از اطلاع از رخ داد مذکور، تیمی از افسران حرفه‌ای خویش را مأمور پیگیری چند و چون آن حادثه نموده است.

تجسس‌های مأموران نشان داده است در آن رخ داد کارکنان پلیس هیچ نقشی، خواه مستقیم یا غیر مستقیم، نداشته اند.

همچنین، دفتر سخنگوی فراجا یاد آور شده است که پلیس ضمن تبرا جستن از اینگونه اقدامات، پس از انجام بررسی‌های لازم، نتیجه را به سمع و نظر شهروندان محترم خواهد رساند.

تصویری که تحت عنوان برخورد خشن با یک خانم در تهران در فضای مجازی منتشر شده است.

هم اکنون دیگران می خوانند 11 اسفند 1401 - 09:46

بیشتر بخوانید

مامور لباس شخصی عامل ضرب‌وشتم مادر دانش‌آموزان در مدرسه 13 آبان دستگیر شد؟ 2
مامور لباس شخصی عامل ضرب‌وشتم مادر دانش‌آموزان در مدرسه 13 آبان دستگیر شد؟ 3
مامور لباس شخصی عامل ضرب‌وشتم مادر دانش‌آموزان در مدرسه 13 آبان دستگیر شد؟ 4