جمعه 13 مهر 1403

مجمع «خیران امنیت‌ساز» در بوکان آغاز به‌کار کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مجمع «خیران امنیت‌ساز» در بوکان آغاز به‌کار کرد

مهاباد - ایرنا - سرپرست فرمانداری بوکان گفت: برای نخستین بار در این شهرستان به منظور مشارکت بیشتر مردم در تامین امنیت جامعه، مجمع «خیران امنیت‌ساز» در این شهرستان تشکیل شد.

لقمان خسروپورآذر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرم، کاهش آسیب‌های اجتماعی و مشارکت دادن مردم و انجمن‌های مردم نهاد در تامین امنیت پایدار در سطح جامعه از اهداف راه‌اندازی این تشکل است.

وی خیران را بازوان توانمند نیروی انتظامی در افزایش احساس آرامش عمومی عنوان کرد و افزود: خیران امنیت‌ساز با حمایت‌های معنوی و مالی خود می‌توانند بازوان توانمندی برای نیروی انتظامی در افزایش احساس آرامش عمومی و توسعه امنیت اجتماعی باشند.

وی ادامه داد: دستیابی به امنیت پایدار و اینکه مردم در آرامش و آسایش به امورات خود رسیدگی کنند در کنار همت و تلاش پلیس مستلزم مشارکت همگانی و احساس مسوولیت و خردجمعی است که باید به این مقوله توجه شود.

سرپرست فرمانداری بوکان بر بهره‌گیری از توان و ظرفیت خیران و مردم به عنوان همیار و مشاور نیروی انتظامی تاکید کرد و گفت: نحوه تشکیل مجمع خیران امنیت‌ساز مورد بحث و گفت و گو مسوولان این شهرستان قرار گرفته است و به زودی فعالیت‌های خود را به‌طور رسمی آغاز خواهد کرد.

وی اضافه کرد: هفت نفر به عنوان هیات موسس در شهرستان انتخاب و مقرر شده که هیات موسس تا زمان انجام سازوکارهای قانونی لازم و تشکیل مجمع نسبت به انجام وظایف و پیشبرد امور اقدام نماید.

وی اظهار امیدواری کرد با تشکیل این مجمع و مشارکت بیشتر مردم در کنار تمسک به فرامین فرماندهی معظم کل قوا، تلاش‌های مجدانه نیروهای نظامی و انتظامی و حمایت‌های خیران امنیت‌ساز شاهد امنیت و آرامشی پایدار و دشمن شکن در جامعه بود.

بوکان سومین شهر پرجمعیت آذربایجان‌غربی است.

*س_برچسب‌ها_س*