سه‌شنبه 24 مهر 1403

مجموعه تصویری «تاقدس» در حوزه هنری آذربایجان‌غربی تولید شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مجموعه تصویری «تاقدس» در حوزه هنری آذربایجان‌غربی تولید شد

ارومیه - ایرنا - رییس حوزه هنری آذربایجان‌غربی گفت: مجموعه تصویری «تاقدس» به مناسبت گرامیداشت «روز جهانی قدس» طی هفته جاری در حوزه هنری این استان تولید شد.

احد هوشمند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اشعار تعدادی از شاعران شهرستان ارومیه با موضوع روز جهانی قدس، آزادی فلسطین و قدس شریف از چنگال رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی از موضوع‌های این مجموعه تصویری است.

وی ادامه داد: شاعران در قالب «ویدئو کلیپ‌های کوتاه» مجموعه خود را تولید می‌کنند و آثار آنها در فضای مجازی منتشر می‌شود.

وی بیان کرد: سعید سلیمان پور، غلامرضا دانش فروز، وحید طلعت، غلام علی کریمی، رضا قربانی، مهدی دهقان، تبسم شدتی، اتابک تیموری، سید تیمور جامعی، مصطفی قلیزاده علیار، علی صلاحلو و اکبر بیضایی از شاعرانی هستند که آثار آن‌ها در این مجموعه ثبت شده است.

رییس حوزه هنری آذربایجان‌غربی گفت: این شاعران اشعار خود را به زبان‌های ترکی و فارسی سروده و در این ویدیو کلیپ‌ها ارائه کرده‌اند.

به گزارش ایرنا روز جهانی قدس یکی از یادگارهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آزادی قدس شریف از چنگال صهیونیست جهانی است که همه ساله در قالب راهپیمایی‌های گسترده در ایران و کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود.

این راهپیمایی در سال جاری به علت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در قالب دیگری اجرا می‌شود که این مسئله تولیدات هنری در رشته های مختلف و حضور هنرمندان را در محکومیت اشغال فلسطین و حمایت از مردم مظلوم این بخش از جهان اسلام پررنگ‌تر کرده است.

*س_برچسب‌ها_س*