سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

محموله مرغ کشتار روز و منجمد فاقد مجوز دامپزشکی در کهگیلویه‌وبویراحمد وجود ندارد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
محموله مرغ کشتار روز و منجمد فاقد مجوز دامپزشکی در کهگیلویه‌وبویراحمد وجود ندارد

به گفته مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد، محموله های مرغ موجود در بازار شهرهای کهگیلویه و بویراحمد، تولید مرغداری های این استان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس اخیرا پیامکی مبنی بر ورود گوشت مرغ مشکل دار در استان بین برخی از کاربران فضای مجازی در حال انتشار است.

عبدالله بهمنش، مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه محموله گوشت مرغ اعم از گرم و منجمد، فاقد مجوز های دامپزشکی از استانهای دیگر به کهگیلویه و بویراحمد وارد نشده است گفت: مرغ گرم موجود در بازار کهگیلویه و بویراحمد، تولید مرغداری های این استان است و هیچ گونه مشکلی ندارد.

وی با بیان اینکه اگر مرغ قرار باشد از استان های دیگر وارد استان ما شود نیازمند مجوزهای لازم از نهادهای ذیربط از جمله دامپزشکی است افزود: توزیع مرغ از مبادی مورد اعتماد سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی و سایر نهادهای مربوطه انجام می گیرد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه هنوز گزارشی مبنی بر مشکل دار بودن مرغ های توزیعی در سطح استان به این اداره کل ارسال نشده است گفت: سامانه 1512 ارتباط مردمی دامپزشکی در طول شبانه روز و ادارات دامپزشکی شهرستان های 9 گانه استان در تایم اداری آماده دریافت گزارشات در زمینه محصولات پروتئینی با منشاء دامی هستند.

معتمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه توزیع گوشت مرغ از طریق پشتیبانی جهاد کشاورزی صورت می گیرد گفت: توزیع مرغ از یک سو براساس تاریخ مصرف است از طرفی عاملین توزیع مشخص هستند، بنابراین از دیدگاه کارشناسان این سازمان ادعای این پیامک (توزیع گوشت مرغ دارای مشکل) صحت ندارد.

وی گفت: سه کشتارگاه در استان وجود دارد که مرغ گرم را با برچسب و پلاستیک (بسته بندی) مخصوص عرضه می‌کنند و این مرغ‌ها تا سه روز قابل نگه داری در یخچال هستند.

انتهای پیام /