پنج‌شنبه 12 مهر 1403

محکومیت متخلف سابقه‌دار به احیای تاغزارهای آران و بیدگل

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
محکومیت متخلف سابقه‌دار به احیای تاغزارهای آران و بیدگل

کاشان - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل گفت: یک قاچاقچی سابقه‌دار چوب تاغ به احیای جنگل‌ها شامل کاشت نهال و مبارزه با آفت موش‌ها در مناطق کویری این شهرستان محکوم شده است.

رضا شفیعی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این قاچاقچی سابقه‌دار چوب تاغ در آخرین تخلف خود به جزای نقدی بیش از یک میلیارد ریالی محکوم شده بود که پس از رایزنی با مقام‌های مربوطه، با کاشت چهار هزار و 500 اصله نهال و مقابله با آفت موش‌ها در 400 هکتار از جنگل‌های تاغ این آران و بیدگل جایگزین شد.

وی بیان کرد: فرد متخلف همه نهال‌ها را در اراضی بیابانی شهرستان کشت و یک دوره آبیاری کرده و کار مقابله با موش‌ها را نیز در 400 هکتار را از تاغزارهای حاشیه روستاهای شهرستان آغاز کرده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل اضافه کرد: سال‌های گذشته شاهد افزایش بی‌شمار موش‌ها در تاغزارهای شهرستان بودیم که با خوردن ریشه درختان تاغ موجب از بین رفتن جنگل و همچنین گسترش بیماری سالک در شهرستان شدند که مقابله با آنها را به ضرورتی اجتناب ناپذیر تبدیل کرد.

وی با اشاره به اقلیم کویری آران‌وبیدگل، بر اهمیت نگهداری از جنگل‌های دست کاشت بیابانی برای جلوگیری از هجوم شن‌های روان تاکید کرد و یادآور شد: فعالیت سودجویان و قطع درختان در سال‌های گذشته موجب از بین رفتن بخشی از تاغزارهای این شهرستان شده است.

آران‌وبیدگل با گستره 610 هزار هکتار و برخورداری از افزون بر 100 هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ، نزدیک به 40 درصد از تاغزارهای استان اصفهان را دارد.

این شهرستان با جمعیت بیش از 103 هزار نفر، در فاصله نزدیک به 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*