پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

مخالف پخش تکرار «مختارنامه» هستم / کمبود سریال مذهبی در صداوسیما نمایان است

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
مخالف پخش تکرار «مختارنامه» هستم / کمبود سریال مذهبی در صداوسیما نمایان است

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در سال‌های گذشته، بازپخش‌های متعدد سریال «مختارنامه» از شبکه‌های سیما، موجب اعتراض کاربران فضای مجازی و برخی از مخاطبان شده است. بازپخش‌هایی که هرچند به دلیل پرداخت خوب سریال به موضوع محرم و واقعه عاشوراست، اما کمبود آثار جدید تاریخی و مذهبی در کنداکتور پخش صداوسیما به خصوص در ماه محرم را بیش از پیش نمایان کرده. به علاوه بازپخش‌های متعدد سریال...

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در سال‌های گذشته، بازپخش‌های متعدد سریال «مختارنامه» از شبکه‌های سیما، موجب اعتراض کاربران فضای مجازی و برخی از مخاطبان شده است. بازپخش‌هایی که هرچند به دلیل پرداخت خوب سریال به موضوع محرم و واقعه عاشوراست، اما کمبود آثار جدید تاریخی و مذهبی در کنداکتور پخش صداوسیما به خصوص در ماه محرم را بیش از پیش نمایان کرده. به علاوه بازپخش‌های متعدد سریال از کانال‌های مختلف سیما، به مرور ارزشمندی آن را نیز از نظر مخاطب دور می‌سازد.

در این‌باره حبیب دهقان نسب، یکی از بازیگران این سریال به دانشجو گفت: «من مخالف پخش تکرار سریال مختارنامه هستم. این درست است که برای این سریال زحمت زیادی کشیده شده و هزینه زیادی برای ساخت آن صرف شده است. به علاوه «مختارنامه» سریال محبوب و پر مخاطبی است، اما این که هر سال سریال کم می‌آورند و فقط این سریال را مدام پخش می‌کنند باعث می‌شود کار ارزشمندی‌اش را از دست بدهد.»

این بازیگر پیشکسوت سینما ادامه داد: «نباید به دلیل نبود برنامه مناسب یک سریال را پشت سر هم پخش کنند. باید چند سال کار را پخش نکنند تا نسل جدید و نوجوان به عنوان تماشاگر جدید پای سریال بنشینند. درست نیست که کار را به صورت همزمان از دو کانال شاهد باشیم. این به سریال لطمه وارد می‌کند و آن را زیر سوال می‌برد.»

دهقان نسب در پاسخ به اینکه سریال با وجود بازپخش‌های متعدد همچنان جزو پر مخاطب‌ترین سریال‌ها در رتبه بندی‌هاست، گفت: «مختارنامه سریال ارزشمند و خوبی است، اما تکرار مجدد آن به طور بی وقفه، مخاطب را خسته می‌کند و در نهایت موجب اعتراض مخاطب می‌شود.»