یک‌شنبه 15 مهر 1403

مدیران با تغییر فلسفه قراردادها، قادر به پیشبرد پروژه‌ها نیستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مدیران با تغییر فلسفه قراردادها، قادر به پیشبرد پروژه‌ها نیستند

زنجان - ایرنا - نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: فلسفه قراردادهای جاری به جهت ماهیتی به دلیل وضعیت اجرای کار تغییر کرده و دست مدیران در مواجه با پیمانکاران برای پیشبرد پروژه‌ها بسته است.

سید البرز حسینی شامگاه چهارشنبه در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی استان زنجان افزود: سابقه بخشی از قراردادهای جاری به حدود سه سال پیش برمی گردد و این مهم به دلیل تکانه های ارزی در کشور است.

وی یادآورشد: بسیاری از ادارت کل اعتبار دارند و پیمانکار پای کار است اما نمی توانند هزینه کنند چرا که عاملان ذیحساب قادر به ورود به آن نیستند.

حسینی گفت: پروژه وجود دارد و اعتبار در حساب دستگاه اجرایی هست و در حال تماشای آن هستند و در این وضعیت کاری نمی توانند اجرایی کنند و مدیران دست به عصا شده اند.

نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فلسفه این قراردادها به جهت ماهیتی تغییر کرده و این، مدیران را در اجرای پروژه ها با مشکل مواجه کرده است.

وی اظهار داشت: شورای برنامه ریزی استان شاکله اصلی اجرای پروژه‌های عمرانی و تصمیم های سرمایه‌گذاری و زیرساختی را شامل می شود.

حسینی تاکید کرد: دستوراتی که در این جلسه صادر می شود به طبع نقشه راه بخش اعظمی از توسعه استان را شکل می دهد. وی تصریح کرد: نیاز است در شورای برنامه ریزی تدبیری اتخاذ شود و یا شورای نظارتی استان تصمیم هایی در این خصوص بگیرد.

حسینی افزود: مدیران نمی توانند تصمیم های اجرایی بگیرند چرا که از اشکال‌تراشی دستگاه های نظارتی واهمه دارند.

نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دستگاه های بالادستی به کمک مدیران بیایند تا مدیران مجبور نباشند دست به عصا راه بروند.

حسینی گفت: با توجه به رویکرد استان زنجان و مساله کارشناسی که در آن وجود دارد امید دارم تشریک مساعی خوبی با مجمع نمایندگان استان زنجان انجام شود و بتوانیم در تحقق بخشی از اهداف این حوزه تاثیرگذار باشیم.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی نیز افزود: امیدواریم سال آینده در بودجه استان با تمرکزی که در تلاش هستیم در مجمع نمایندگان استان بوجود آوریم به جای نگرش بخشی، رتبه استان را در جذب بودجه ارتقا دهیم.

حجت الاسلام حسن شجاعی اظهارداشت: با توجه به درآمدهای استان رتبه آن در زمینه بودجه مطلوب نیست.

وی ادامه داد: رتبه استان زنجان در جذب بودجه 28 است و در این بخش باید پیگیری متمرکزی انجام شود و این مهم ماموریت اصلی مجمع نمایندگان استان با همکاری همه دستگاه های اجرایی محسوب می شود.

*س_برچسب‌ها_س*