یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

مدیران خوش اشتها دنبال هردو صندلی خبره کمیته المپیک!

وب‌گاه تابناک مشاهده در مرجع

پنج تن از اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک که در حال حاضر در هیچ فدراسیونی هم فعالیت ندارند، ظهر شنبه جلسه‌ای را با صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک برگزار کردند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ در این جلسه این اعضا تاکید کردند که باید هر دو خبره ورزشی برای شرکت در انتخابات کمیته ملی المپیک از بین اعضای فعلی هیات اجرایی انتخاب شوند.

این افراد حتی مدعی بودند که یکی از آنها می‌تواند در بین خبره ورزش‌دانش‌آموزی قرار داده شود و به این ترتیب سه نفر از این پنج نفر شانس حضور در انتخابات را پیدا کنند. این اعضای هیئت اجرایی که اتفاقا انتقادهای زیادی به عملکرد آنها و نحوه تدوین آیین نامه خبرگان ورزشی در جهت منافع خودشان برای حضور مجدد در انتخابات، وجود داشت، با توجه به اینکه اکثریت اعضا را با خود همراه کرده‌اند، مدعی هستند در صورتی که نام آنها در لیست خبرگان نباشد، گزینه مورد نظر صالحی‌امیری را تائید نخواهند کرد.

این در حالی است که قرار بود یک فرد از اعضای هیات اجرایی در لیست خبره‌ها قرار بگیرد و فرد منتخب دیگر با صلاحدید صالحی‌امیری معرفی شود اما چون این پنج نفر نتوانستند برای معرفی یک فرد به جمع‌بندی برسند، راهی این جلسه شدند تا نظر صالحی‌امیری را تغییر دهند. این قضایا حتی ممکن است باعث شود تا فردا در جلسه هیئت اجرایی در مورد خبرگان نتیجه‌گیری نشود اما طبق عرف و روالی که وجود دارد اعضای مجمع باید تا قبل از آغاز زمان ثبت نام از کاندیداها یعنی 5 مرداد ماه تکمیل شوند و خبرگان ورزشی نیز از اعضای مجمع هستند که باید معرفی شوند.

این اعضای هیات اجرایی که به دلایل مختلف در فدراسیون‌ها حضور ندارند تنها راه ادامه فعالیت خود را در حضور در ارکان کمیته ملی المپیک می‌دانند و قصد ثبت نام برای پست‌های ریاست و نایب رئیسی کمیته ملی المپیک را دارند.

گفتنی است در همان زمان تدوین آیین نامه انتخاب خبرگان ورزشی و قرار دادن این بند یعنی «سابقه حضور حداقل یک دوره در هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک یا رئیس فدراسیون‌های المپیکی»، موجی از انتقادات به سمت اعضای هیئت اجرایی روانه شد و رسانه‌ها و اهالی ورزش معتقد بودند که این افراد در تلاشند تا راه حضور مجدد خود را به کمیته ملی المپیک باز کردند و باز هم به ورزش خدمت کنند!

منبع: تسنیم