دوشنبه 16 مهر 1403

مراسم بزرگداشت شهدای زنجانی عملیات محرم در فضای مجازی برگزار می شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مراسم بزرگداشت شهدای زنجانی عملیات محرم در فضای مجازی برگزار می شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری بزرگداشت شهدای عملیات محرم این استان به صورت حضوری، این برنامه در فضای مجازی برگزار می‌شود.

علی کاظمی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماه محرم فرصتی بسیار خوب و مناسب برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس به ویژه شهدا و رزمندگان عملیات این ماه عزیز و معنوی است. وی با بیان اینکه مراسم گرامیداشت شهدای عملیات محرم در زنجان، هرسال برگزار می‌شود، اظهار داشت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، این مراسم در فضای مجازی برگزار می‌شود که به حتم مورد استقبال مردم مومن و متدین این استان قرار خواهد گرفت.

کاظمی یادآور شد: عملیات محرم سوم آبان ماه 1361 و به دنبال عملیات رمضان، آغاز شد و پیروزی و موفقیت های به دست آمده در این عملیات بزرگ و غرور آفرین، موجب بازسازی و ارتقا روحیه رزمندگان اسلام شد. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: رزمندگان زنجان در این عملیات نیز همانند دیگر عملیات‌های دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند و با تقدیم 48 شهید، نام زنجان را در این عملیات پرآوازه کردند. کاظمی افزود: اجرای این عملیات از اهمیت ویژه‌ای در دوران دفاع مقدس برخوردار بود و رزمندگان حسین‌وار در ماه پیروزی خون بر شمشیر بر دشمن تاختند و تلفات سنگینی را به نیروهای دشمن وارد کردند. وی اظهار داشت: برنامه‌های یوم‌العباس نیز با شعار «یوم‌العباس را شهدا برگزار می‌کنند» در قالب رزمایش کمک مومنانه برگزار می‌شود که هر بسته مزین به تصویر یک شهد و شعار «ما ملت امام حسینیم» است.

*س_برچسب‌ها_س*