دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

مرحله گروهی مثل آب خوردن؛/ کاپیتان قطر بهترین قرعه را برای ایران برداشت

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
مرحله گروهی مثل آب خوردن؛/ کاپیتان قطر بهترین قرعه را برای ایران برداشت

تیم ملی فوتبال ایران با سه تیم امارات، فلسطین و هنگ کنگ همگروه شد و می‌شود انتظار 9 امتیاز از سه بازی مقدماتی را داشت.

به گزارش "ورزش سه"، دقایقی پیش، مراسم قرعه‌کشی جام ملتهای آسیا 2023 به پایان رسید که در آن تیم ملی ایران با حضور چهره‌هایی که در بطن قرعه کشی حضور داشتند با امارات متحده عربی، فلسین و هنگ کنگ همگروه شد.

امارات قبل در سه دوره از مسابقات جام ملتها (1988، 1992 و 2015) با ایران همگروه بوده است. آنها با یک مربی آرژانتینی خود را برای دور نهایی جام ملتها آماده می‌کنند؛ در حالی که در دو مسابقه خود مقابل ایران در رقابتهای مقدماتی جام جهانی هم از ما شکست خورده‌اند.

تیم های فلسطین و هنگ کنگ نیز دیگر قرعه های ایران برای شروع قدرتمند خود در جام ملتهای آسیا در قطر هستند که پیش از این در هیچ تورنمنت مهمی با ایران همگروه نبوده‌اند.

به نظر می‌رسد سخت‌ترین گروه مقدماتی جام ملتهای آسیا 2023 گروه D باشد؛ جایی که ژاپن، عراق، ویتنام و اندونزی مقابل هم قرار می‌گیرند.

همچنین عربستان حریف سرسختی به نام عمان دارد و قطر نیز باید با چین، تاجیکستان و همچنین لبنان مسابقه بدهد که گروه چندان ساده‌ای نیست.

گروه استرالیا و قرعه همیشگی این تیم (سوریه) نیز چندان ساده نیست و آنها ازبکستان با کاتانچ را هم پیش روی خود دارند و هند نیز ضعیف‌ترین تیم گروه به نظر می‌رسد.