جمعه 7 اردیبهشت 1403

مردم با انتخاب آگاهانه سرنوشت و آینده خود و کشور را رقم می‌زنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مردم با انتخاب آگاهانه سرنوشت و آینده خود و کشور را رقم می‌زنند

ساری - ایرنا - استاد دانشگاه علم و فناوری مازندران ضمن تاکید بر حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات 28 خرداد، گفت: مردم علاوه بر مشارکت در انتخابات باید نسبت به انتخاب افراد اصلح و دارای برنامه اقدام کنند تا اثرات برنامه‌های آنان را جامعه لمس کند.

مهدی بشارتده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اینکه در کشور ما از انتخابات به عنوان فرصتی برای تعیین سرنوشت یاد می شود از آن جهت است که مردم با انتخاب خود افرادی را بر مسند قدرت می نشانند که نوع عملکرد آنها به صورت مستقیم بر زندگیشان و کل جامعه اثرگذاری می کند.

وی ادامه داد: اگر مردم می خواهند در جامعه شاهد اتفاق های خوب و آثار میمون باشند باید به سمتی بروند که از میان نامزدهای انتخاباتی افراد اصلاح و بخصوص آنهایی را که از شعار دادن پرهیز می کنند، انتخاب کنند.

این استاد دانشگاه گفت: هر چند در این برهه زمانی مردم کشور با مشکلاتی از جمله بیکاری و تورم مواجه هستند، اما نباید مساله انتخابات و حضور در این عرصه را با لجبازی به خاطر مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، عجین کرد، چرا که با لجبازی نسبت به انتخابات و عدم حضور و مشارکت در آن می تواند باعث شود تا افرادی نالایق وارد این عرصه شوند که بدون داشتن برنامه چند سال دیگر کشور را با مشکلات بیشتری مواجه کنند.

وی افزود: مردم باید به دور از مسائل حزبی و جناحی کارنامه فعالیت و عملکرد نامزدهای انتخابات پیش رو را بررسی و افراد لایق را انتخاب کنند تا آنها با عمل خود به نوع انتخاب مردم پاسخ مثبت دهند.

بشارتده از نامزدهای انتخاباتی نیز خواست که داشتن برنامه های عملیاتی را در دستور کار قرار بدهند تا جامعه به این نقطه اطمینان برسد که با نامزدهایی مواجه هستند که تنها به دنبال دستیابی به قدرت و جایگاه نیستند و رفع مشکلات جامعه و مردم را دغدغه خود می دانند.

وی گفت: مردم گوش به حرف دیگران و تبلیغات بدون پایه و اساس ندهند و خود با بینش، آگاهی و مطالعه ای که کسب می کنند برای انتخاب های درست پای صندوق رای بروند.

بشارتده اضافه کرد: مردم در انتخابات پیش رو با قلمداد کردن این نکات کلیدی در حوزه انتخاب آگاهانه می توانند سرنوشت خوبی را رقم بزنند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری 28 خرداد ماه به صورت همزمان برگزار می شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*