شنبه 14 مهر 1403

مردم با ویروس کرونا، عادی رفتار نکنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مردم با ویروس کرونا، عادی رفتار نکنند

زنجان - ایرنا - معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: خطر ابتلا به کرونا جدی است و مردم به هیچ وجه این ویروس منحوس را ساده و عادی نگیرند.

سرهنگ عباس بابایی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به اجرای طرح شهید سلیمانی در زنجان اشاره کرد و افزود: این طرح مهم و اثرگذار از 29 آبان ماه امسال به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور با استفاده از ظرفیت برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت در زنجان اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح، سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، کمیته‌های حمایت و قرنطینه، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی، پایش و نظارت و عملیاتی را تشکیل داده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: سه کمیته آموزش، رهگیری و مراقبت و پایش و نظارت تحت مسوؤلیت مستقیم دانشگاه علوم پزشکی بوده و کمیته‌های حمایت و قرنطینه و عملیات نیز با محوریت و فعالیت بسیجیان، است.

بابایی با اشاره به اینکه در این طرح به راهبردهایی از جمله قطع زنجیره انتقال با افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، انجام تست گسترده هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند، آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها و تقویت فرآیند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری توجه شده است.

وی ادامه داد: در طرح شهید قاسم سلیمانی افراد بیمار و مواجه یافته با این بیماران شناسایی، ردیابی و رهگیری شده و سپس بسته به شرایط در نقاهتگاه‌های از پیش تعیین شده ایزوله و یا قرنطینه می‌شوند.

بابایی با تاکید براینکه بسیج با تمام توان پای کار است، تصریح کرد: بسیج یادگار پربرکت حضرت امام خمینی (ره) برای حفاظت از انقلاب اسلامی است که امروز بعد از گذشت 41 سال از عمر با برکت آن به نور چشم ملت ایران تبدیل شده و همواره موجب عزت، سربلندی و کرامت ملت ایران بوده است.

وی افزود: بسیج در طی سال های گذشته همواره کارآمدی خود را به خوبی ثابت کرده و کارنامه ای پرافتخار برای خود به ارمغان گذاشته و هر جا که ملت احساس نیاز کرده اند بسیج حضور جدی و مقتدرانه داشته است.

*س_برچسب‌ها_س*