یک‌شنبه 15 مهر 1403

مرکز نوآوری و ایده‌پردازی علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان افتتاح شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مرکز نوآوری و ایده‌پردازی علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان افتتاح شد

زنجان - ایرنا - اولین مرکز نوآوری و ایده پردازی علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی و صندوق پژوهش و فناوری ارزش‌آفرین اشراق زنجان با هدف حمایت از شرکت‌های فناور و دانش بنیان فعال در حوزه سلامت با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان روز سه شنبه در حاشیه افتتاح این مرکز به خبرنگار ایرنا گفت: اولین مرکز نوآوری و ایده پردازی علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زنجان و صندوق پژوهش و فناوری ارزش‌آفرین اشراق با هدف حمایت از شرکت‌های فناور و دانش بنیان فعال در حوزه سلامت و برای پرورش ایده‌ها و خلاقیت‌های فناورانه در حوزه سلامت به ویژه از سوی جوانان، اساتید و دانشجویان علاقه‌مند و به عنوان بستری برای انجام این فعالیت‌ها راه اندازی شده است.

دکتر علیرضا شغلی افزود: دانشگاه علوم پزشکی این استان نیز می تواند همگام با سایر دانشگاه‌ها، در حوزه ایده های فناورانه سلامت حرفی برای گفتن داشته باشد، چرا که بسیاری از علاقه‌مندان خلاقیت ها و ایده های خود را مطرح می کنند، اما مرکز جامع برای این اقدامات وجود ندارد که با کارهای انجام گرفته تلاش می شود این مهم محقق شود. به گفته وی، با راه‌اندازی مرکز نوآوری و ایده پردازی علم و فناوری سلامت حتی برای گروه‌های غیر هدف نیز در صورت داشتن ایده‌ها و نوآوری‌های خوب امکانات و فضای لازم فراهم می‌شود. این مسؤول ادامه داد: مرکز نوآوری و ایده پردازی علم و فناوری سلامت در محل پارک علم و فناوری استان راه‌اندازی شده است که در پیشبرد فعالیت‌های نوآورانه در حوزه سلامت موثر خواهد بود. شغلی افزود: این مرکز با حداقل اعتبارات و از محل منابع دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی شده که در مراحل بعدی برای تبدیل ایده‌های فناورانه به محصول اولیه و تکمیل فضای آزمایشگاهی و کارگاهی مورد نیاز شرکت‌های فناور، بالغ بر 32 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: جوانان، دانشجویان و اساتیدی که ایده‌های فناورانه و نیاز به مشاوره با اساتید و دانشجویانی که در این زمینه فعالیت کرده‌اند، دارند، همچنین جهت تکمیل تیم کاری خود، می‌توانند به این مرکز مراجعه و به پرورش ایده اولیه خود بپردازند. گفتنی است، این مرکز در ساعات غیر اداری نیز در اختیار ایده‌پردازان قرار خواهد گرفت.

*س_برچسب‌ها_س*