یک‌شنبه 15 مهر 1403

مرکز نوآوری و ایده‌پردازی علم و فناوری سلامت در زنجان افتتاح می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مرکز نوآوری و ایده‌پردازی علم و فناوری سلامت در زنجان افتتاح می‌شود

زنجان - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: اولین مرکز نوآوری و ایده پردازی علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی این استان با هدف حمایت از فعالان این بخش با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح می‌شود.

دکتر علیرضا شغلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرکز برای حمایت از خلاقیت ها و ایده‌های فناورانه در حوزه سلامت به ویژه از سوی جوانان، اساتید و دانشجویان علاقه‌مند و به عنوان بستری برای انجام این فعالیت ها راه اندازی می شود.

وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی این استان نیز می تواند همگام با سایر دانشگاه‌ها، در حوزه ایده های فناورانه سلامت حرفی برای گفتن داشته باشد، چرا که بسیاری از علاقه‌مندان خلاقیت ها و ایده های خود را مطرح می کنند، اما مرکز جامع برای این اقدامات وجود ندارد که با کارهای انجام گرفته تلاش می شود این مهم محقق شود.

این مسؤول ادامه داد: این واحد دانشگاهی می کوشد با راه اندازی مرکز نوآوری و ایده پردازی علم و فناوری سلامت حتی برای گروههای غیر هدف نیز در صورت داشتن ایده ها و نوآوری های خوب امکانات و فضای لازم را فراهم کند و در واقع تعاملی 2 سویه را بین دانشگاه و خارج از آن برقرار کند که اطلاع رسانی های لازم می تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه مراکز نوآوری و ایده پردازی علم و فناوری سلامت در تعدادی از دانشگاه ها علوم پزشکی کشور راه اندازی شده است، اظهار داشت: هر چند مرکز نوآوری در محل پارک علم و فناوری استان راه اندازی شده است اما این مرکز در پیشبرد فعالیت های نوآورانه در حوزه سلامت موثر خواهد بود که در این ارتباط این واحد دانشگاهی از افکار و ایده های نو استقبال می کند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: این مرکز با حداقل اعتبارات و از محل منابع دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی شده که در مراحل بعدی و برای تبدیل ایده های فناورانه به محصول اولیه و تکمیل فضا به اعتبار 20 میلیارد تومانی نیاز دارد که امیدواریم این مهم در سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری محقق شود.

وی اضافه کرد: تایید ایده و نوآوری ها پس از طی فرآیند و مشاوره های لازم از سوی متخصصان امر انجام می گیرد و در نهایت به محصول منتهی می شود.

شغلی خاطرنشان کرد: جوانان، دانشجویان و اساتید می توانند ایده ها و نوآوری های خود در حوزه علم و فناوری سلامت را به این مرکز واقع در ساختمان ستادی دانشگاه علوم پزشکی بلوار آزادی حوزه معاونت تحقیقات و فناوری ارائه و اطلاعات بیشتری را در این خصوص کسب کنند.

*س_برچسب‌ها_س*