سه‌شنبه 17 مهر 1403

مسئولین باید حرکت اقتصادی دولت را جهاد گونه تبیین کنند / عاملین حادثه آبادان باید علنی محاکمه شوند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مسئولین باید حرکت اقتصادی دولت را جهاد گونه تبیین کنند / عاملین حادثه آبادان باید علنی محاکمه شوند

حجت السلام محمد علی قدس پور گفت: رهبر و رئیس جمهور برای این کار بزرگ از آبروی خود خرج کردند و مسئولین استانی نیز باید برای تبیین آن به مردم جامعه جهاد گونه اقدام کنند که متاسفانه تاکنون انجام نگرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ حجت السلام محمد علی قدس پور امام جمعه موقت و خطیب نماز جمعه این هفته شهر سمنان ضمن عرض تسلیت شهادت موسس مذهب شیعه امام جعفر صادق (ع) گفت: امام صادق (ع) اولین امامی بودند که این فرصت را در دوران امامت خود پیدا کرد که تقوای حاکمیتی را تبیین و اجرایی کند.

امام جمعه موقت سمنان در ادامه با بیان اینکه امام ششم نحوه حکومت و شرایط و صفات حاکم اسلامی را بیان فرمودند، گفت: حکم حاکم جامعه اسلامی در ردیف حکم خداوند قرار دارد و امام صادق فرمودند اگر کسی حکم حاکم جامعه اسلامی را نپذیرد، مرتکب شرک شده است.

حجت الاسلام قدس پور با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق (ع) ابراز داشت: ایشان فرمودند تورم و گرانی در جامعه آثار خسارت بار فراوانی دارد و علاوه برفشار اقتصادی به مردم موجب آثار سوء اخلاقی و بداخلاقی ها در جامعه نیز خواهد شد. باید مسئولین تقوای حاکمیتی را رعایت کنند.

وی ضمن اشاره به این جدیث خطاب به مسئولین وقت اظهار کرد: مسئولین باید تلاش کنند در کنار جراحی اقتصادی انجام گرفته یک پیوست فرهنگی نیز لحاظ کنند تا آرامش در جامعه ایجاد شود.

امام جمعه موقت سمنان در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به حرکت اقتصادی دولت و با انتقاد از برخی مسئولین افزود: رهبر و رئیس جمهور برای این کار بزرگ از آبروی خود خرج کردند و مسئولین استانی نیز باید برای تبیین آن به مردم جامعه جهاد گونه اقدام کنند که متاسفانه تاکنون انجام نگرفته است.

وی تبیین مد نطر مقام معطم رهبری را بسیار فراتر از توضیح و تفسیر دانست و بیان کرد: مقصود معظم له از جهاد تبیین در گام دوم انقلاب بسط و بررسی ابعاد گوناگون مسائل اسلامی است که باید به طور جدی به آن پرداخته شود.

وی با انتقاد از عملکرد شورا و شهرداری سمنان اذعهان کرد: کنگره شهدای روحانی در شاهرود برگزار شد اما هیچ اقدامی از سوی مسئولین شهری برای معرفی شهدای استان انجام نگرفت.

حجت السلام قدس پور حادثه آبادان را حادثه تلخی دانست و ابراز کرد: باید برای کسانیکه این چنین موجب مرگ هموطنان می شودند دادگاه علنی تشکیل شوند و محاکمه آنها علنی صورت پذیرد.

انتهای پیام /