جمعه 28 اردیبهشت 1403

مسائل منطقه‌ای محور گفت‌وگوی وزیر خارجه آمریکا با ولیعهد بحرین

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مسائل منطقه‌ای محور گفت‌وگوی وزیر خارجه آمریکا با ولیعهد بحرین

تهران - ایرنا - «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) در ادامه سفر دوره‌ای به منطقه، وارد بحرین شد و با «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولعیهد این کشور درباره مسائل منطقه گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین، پمپئو که سه‌شنبه شب در تلاش برای عادی‌سازی روابط میان اعراب و رژیم صهیونیستی وارد بحرین شده، با ولیعهد این کشور گفت‌وگو کرد.

برقراری امنیت در منطقه، حفظ وحدت و یکپارچگی میان کشورهای حوزه خلیج فارس و آخرین تحولات در سطح منطقه و جهان از جمله محورهای گفت‌وگو میان دو طرف بود.

ولیعهد بحرین در این دیدار از تلاش‌های آمریکا برای دست‌یابی به توافق میان امارات و اسرائیل و اتخاذ گام‌هایی برای تقویت فرصت‌های رسیدن به صلح در خاورمیانه استقبال کرد.

بن حمد آل خلیفه در ادامه به اهمیت یکپارچه‌سازی تلاش‌ها برای رسیدن به راه‌حل عادلانه برای فلسطینی‌ها و صهیونیستها اشاره کرد و صلح را تنها گزینه راهبردی برای پایان دادن به درگیری میان دو طرف دانست.

این مقام بحرینی با اشاره به تلاش‌های جامعه جهانی برای مبارزه با تروریسم و خشکاندن منابع تامین مالی گروه‌های تروریستی، بر ضرورت پایبندی به روابط حسن‌هم‌جواری و احترام متقابل به حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امورشان تاکید کرد.

ولیعهد بحرین در ادامه مدعی رد تهدیدات ایران برای کشورهای منطقه شد و بر ضرورت خالی بودن خاورمیانه از هرگونه سلاح هسته‌ای و تسلیحات کشتار جمعی دیگر و نیز تولید و استفاده از انرژی اتمی در راستای اهداف مسالمت‌آمیز تاکید کرد.

پمپئو دیشب در بدو ورود به منامه مورد استقبال «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین قرار گرفت.

وی پس از ورود به بحرین در توییتی، هدف از سفر خود به این کشور حاشیه خلیج فارس و منطقه را متحد کردن کشورهای عربی عنوان کرد.

پمپئو پیش‌تر به سرزمین‌های اشغالی و سودان نیز سفر کرده بود.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات چند هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای مشترک، عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو را بطور رسمی اعلام کردند.

«حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین پیش از این طی تماس تلفنی با «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی، از توافق امارات با رژیم صهیونیستی استقبال کرده بود.

*س_برچسب‌ها_س*