دوشنبه 9 مهر 1403

مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود

گنبدکاووس - ایرنا - رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس گفت: هفته سوم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه این شهرستان پنجشنبه و جمعه این هفته با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و بدون حضور تماشاگران و مالکان اسب‌ها برگزار می‌شود.

بهروز نیازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با برگزاری هفته پایانی کورس اسبدوانی "آق قلا" در جمعه گذشته، از این پس مسابقات سوارکاری پاییزه گنبدکاووس روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته برگزار خواهد شد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده و ثبت نام‌های صورت گرفته، روز اول هفته سوم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس فردا پنجشنبه با شرکت 56 راس اسب از نژادهای "ترکمن، دوخون و تروبرد" در پنج دور هزار متری و یک دور هزار و 200 متری برگزار می‌شود.

نیازی اضافه کرد: جوایز نقدی پیش بینی شده روز نخست هفته سوم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس یک میلیارد و 11 میلیون است که به صاحبان اسب های برتر پرداخت خواهد شد.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس ادامه داد: روز دوم مسابقات اسبدوانی این شهرستان نیز روز جمعه با شرکت 58 راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد، در پنج دور هزار متری و یک دور هزار و 200 متری برگزار خواهد شد.

وی گفت: جوایز نقدی پیش بینی شده برای روز دوم این مسابقات نیز یک میلیارد و 310 میلیون هزار ریال است که به صاحبان اسب‌های برتر اهدا می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم استان گلستان بویژه ترکمن ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی هرسال در سه شهرستان گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*