شنبه 8 اردیبهشت 1403

مسعود پزشکیان: نتیجه خالص سازی عقب ماندگی است

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
مسعود پزشکیان: نتیجه خالص سازی عقب ماندگی است

مسعود پزشکیان نماینده تبریز در خصوص رسیدن به آنچه که در یکدست‌سازی مدنظر بود، گفت: نه تنها نمی‌رسیم بلکه روز به روز نارضایتی را در درون همان یکدست‌سازی افزایش می‌دهند. اصلا یکدست‌سازی معنا ندارد و این رقابت است که انسان‌ها را به تلاش وادار می‌کند من وقتی رقیبی نبینم تلاش نمی‌کنم و اگر رقیب باشد و دوندگی کند و من در مقابل کاری نکنم به طور طبیعی از قافله عقب می‌مانم در این دویدن‌ها مجبورم...

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در خصوص اعتراض برخی افراد مبنی بر ثبت نام حسن روحانی برای انتخابات مجلس خبرگان که نباید صورت می‌گرفت و وی باید محاکمه میشد، به خبرنگار خبرنگاران گفت: کسانی که این صحبت‌ها را می‌کنند، بهتر است مشکلات خود را از طریق قوه قضائیه پیش ببرند، نه آنکه تا چیزی ثابت نشده تهمت بزنند. این از اخلاق مسلمانی به دور بوده و مسلمان آینه مسلمان است. اگر جرمی وجود دارد دادگاه بررسی کند، ولی اگر نمی‌توانند ثابت کنند حق ندارند بد بگویند. این گناه است؛ اگر این فرد کاندیدا شد خب رای ندهند شما نمی‌خواهی، اما فرد دیگر می‌خواهد، نه اینکه، چون شما خوشت نمی‌آید بد و بیراه بگویی و تهمت و افترا بزنی. گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنکه هست گیرند.

به گزارش جماران، پزشکیان گفت: اگر قرار باشد عیب‌ها را افشاگری کنند که عیب ندارد همه عیب داریم، قرار نیست آن‌ها را بزرگ کنیم و به آن اضافه کنیم و در جامعه آبروی همدیگر را ببریم و این به نفع انقلاب و جمهوری اسلامی نیست. نتیجه خالص سازی و تک صدایی در جامعه عقب ماندگی و سقوط و نابودی است.

پزشکیان در خصوص رسیدن به آنچه که در یکدست‌سازی مدنظر بود، گفت: نه تنها نمی‌رسیم بلکه روز به روز نارضایتی را در درون همان یکدست‌سازی افزایش می‌دهند. اصلا یکدست‌سازی معنا ندارد و این رقابت است که انسان‌ها را به تلاش وادار می‌کند من وقتی رقیبی نبینم تلاش نمی‌کنم و اگر رقیب باشد و دوندگی کند و من در مقابل کاری نکنم به طور طبیعی از قافله عقب می‌مانم در این دویدن‌ها مجبورم از رقیب خود عقب نمانم ما تمام رقبا را حذف می‌کنیم که بگوییم ما بهترین هستیم.

وی در پایان افزود: «ضلالت» یعنی تابعیت از هوای نفس همان‌طور که در نماز می‌گوییم «والضالین». خداوند به داوود (ع) می‌گوید، «تو را خلیفه کردیم و حکم می‌کنیم بر اساس حق.» ما گرفتار عذاب عظیم هستیم، اما هر روز می‌گوییم والضالین.

از میان اخبار

تضادهای هنری کیسینجر؛ چگونه بینش استراتژیک و نزدیک بینی اخلاقی بزرگترین دولتمرد آمریکا را شکل داد؟

(تصاویر) هنری کیسینجر به روایت تصویر