یک‌شنبه 8 مهر 1403

مشارکت علمی دانشگاه یاسوج به بهبود اجرای طرح های آبی کمک می کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مشارکت علمی دانشگاه یاسوج به بهبود اجرای طرح های آبی کمک می کند

یاسوج - ایرنا - سرپرست شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشارکت علمی دانشگاه یاسوج به بهبود، اجرا و بهره وری طرح های آبی کمک می کند.

به گزارش ایرنا، آرش مصلح روز دوشنبه در کارگروه تخصصی که با حضور مدیران و کارشناسان شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد و اعضای هیات علمی دانشگاه یاسوج برگزار شد افزود: برخی قوانین و دستورالعمل های بالادستی تعامل با معاونت پژوهشی دانشگاه برای مدیرت منابع آبی استان مهم است.

وی بیان کرد: مشارکت در سد سازی، ایجاد شبکه های آبیاری، تامین آب آشامیدنی، ساماندهی رودخانه ها، چگونگی جبران افت منابع زیر زمینی دشت های استان، روش های نوین آبیاری و زهکشی از جمله مواردی است که توسعه آنها با مشارکت علمی با دانشگاه یاسوج مورد تاکید است.

مصلح اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد با وجود تولید 10 درصد از روان آب های کشور،57 رودخانه به طول یکهزار و 400 کیلومتر و11 هزار کیلومتر آب راه، دارای ظرفیت های بی نظیری در حوزه آب است که توجه به زیرساخت های مدیریت و حفظ این مایع حیاتی را ضروری کرده است.

در این کارگروه تخصصی، مرتضی منتظر الظهور معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج هم از آمادگی هیات علمی این واحد دانشگاهی برای تحقق برنامه ها و اهداف شرکت آب منطقه ای استان خبر داد.

مشارکت در پایان نامه ها، تدوین نقشه علمی و پژوهشی آب استان و تدوین برنامه جامع الگوی کشت از دیگر محور های این جلسه بود.

کهگیلویه و بویراحمد با 2 اقلیم متفاوت و مناظر بکر و طبیعی و برخورداری از منابع آبی فراروان ظرفیت های مطلوبی در زمنه طح های آبی و کشاورزی دارد.

*س_برچسب‌ها_س*