یک‌شنبه 27 خرداد 1403

مشاور وزیر آموزش و پرورش: طرح رتبه‌بندی فرهنگیان، فرصتی برای تحول است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مشاور وزیر آموزش و پرورش: طرح رتبه‌بندی فرهنگیان، فرصتی برای تحول است

شیراز - ایرنا - مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: ما متولیان تعلیم و تربیت به مساله رتبه بندی فرهنگیان به عنوان یک فرصت نگاه می کنیم و امیدواریم با اجرای هدفمند رتبه بندی تحولات خوبی در آموزش و پرورش شکل بگیرد.

علیرضا کاظمی در آیین تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید آموزش و پرورش فارس که بدون حضور خبرنگاران در شیراز برگزار شد، اظهار کرد: تغییر و تحولات در سیستم ها می تواند با تزریق اندیشه های جدید، عبور از پیچ های تند و خطرناک را تسهیل و مسایل و مشکلات را هموار کند.

بر پایه مطلب دریافتی دوشنبه از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، وی همچنین گفت: عرض و کیفیت دوران مدیریتی بسیار مهم تر از طول آن است و ما باید به فکر خلق آثار ماندگار در دوران کاری خود باشیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شهید قاسم سلیمانی مکتبی بزرگ در جهان اسلام پایه گذاری کرد که معلمان رسالت انتقال این فرهنگ و پرورش دانش آموزانی در تراز انقلاب را بر عهده دارند.

کاظمی گفت: مهم نیست چه مسئولیتی بر دوشمان است بلکه باید از اهمیت مسئولیتی که بر عهده داریم آگاه باشیم تا بتوانیم حیات طیبه را تحقق ببخشیم. وی با اشاره به آیات قران کریم گفت: فلسفه گردش مدیریت ها و انسانها در عصر کنونی امتحانی بیش نیست و عرض مدیریت ها بیشتر از طول مدیریت ارزش و اهمیت دارد. مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: آنچه می تواند منشا اثر بخشی در جامعه باشد رضای خدا است و به هر میزان در گفتار و کردار و رفتار شما اخلاص باشد به همان میزان اثرگذاری و اثر بخشی خواهد بود. وی گفت: عرصه تعلیم و تربیت سخت ترین عرصه برای کار کردن است و افرادی که در این حوزه کار میکنند باید آگاه، هشیار و متعهد باشند زیر فرایند تربیتی روندی عقلانی دارد. وی افزود: انتظارات از استان فارس بسیار بالا است زیرا این استان همیشه در عرصه های تربیت و اموزشی در کشور سرآمد بوده است. کاظمی با قدردانی از زحمات مدیرکل سابق آموزش و پرورش فارس گفت: وی در یک دوران سخت مدیریتی سکان آموزش و پرورش را برعهده داشت و کارها را به خوبی مدیریت کرد. وی همچنین با تبریک به مدیرکل جدید آموزش و پرورش فارس گفت: نگاه قرآنی وی در کنار اشرافی که به مسایل و موضوعات آموزش و پرورش دارند می تواند نتایج خوبی را به بار آورد. وی گفت: انتظار است با مدیریت جدید از تمام سرمایه های استان فارس به خوبی بهره گرفته شود تا اهداف سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی پی گیری شود. مشاور وزیر آموزش و پرورش بزرگترین چالش کشور را مشکلات فرهنگی دانست و اظهار کرد: امروز در یک جنگ نرم و فرهنگی هستیم و دستگاه تعلیم و تربیت با کمک مردم باید در این عرصه مثل همیشه سربلند باشد. وی گفت: حضور رئیس جمهور در شورای عالی آموزش و پرورش و برگزاری جلسات مختلف با وزیر آموزش و پرورش نشان از نگاه تحولی و خوب ایشان در حوزه تربیتی است. پرورش را بر آموزش مقدم می دانیم

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز در این مراسم اظهار کرد: ما پرورش را بر آموزش مقدم می‌دانیم و باید نارسایی های بخش پرورشی به کمک سند تحول بنیادین مرتفع شود.

اسماعیل محبی پور ادامه داد: در دوران کرونا شاهد تلاشهای شبانه روز و خوب و مدیریت بهینه مدیرکل سابق آموزش و پرورش بودیم و از وی بخاطر تلاش های ارزشمندی که در دوران مدیریت خویش انجام داد بسیار سپاسگزاریم. معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: کرونا تحولات بی سابقه ای را در آموزش و پرورش رقم زده که این مساله انتظارات از دستگاه تعلیم و تربیت را را بسیار بالا برده است. محبی پور گفت: در گام اول انقلاب اسلامی مساله پیدایش و تثبیت انقلاب به خوبی دنبال شد و در گام دوم انقلاب باید به فکر شتاب توسعه نظام براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم. وی گفت: کار عمیق و عملیاتی بر روی سند تحول بنیادین در کنار فعال سازی و تلاش برای تاثیر گذاری عملیاتی و مطلوب شورای آموزش و پرورش در سراسر استان از انتظاراتی است که از آموزش و پرورش فارس وجود دارد. معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: باید از همه سلایق و ظرفیت های آموزش و پرورش با تاکید بر سلامت، کارآمدی، روحیه انقلابی گری یعنی حرکت همراه با تحول و مردم داری به خوبی بهره بگیریم. وی گفت: پیگیری مسائل و مشکلات بازنشستگان و شاغلین از طریق ارتباط موثر و مطلوب با وزارت آموزش و پرورش باید در مدیریت جدید صورت بگیرد. محبی پور گفت: باید به دنبال رفتار عادلانه و ترویج عدالت در سراسر استان باشیم و این مساله به معنی مساوات نیست بلکه باید به هر منطقه با در نظر گرفتن شرایط خاص خود توجه کرد. معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: آموزش و پرورش باید مسیر خودش در تعلیم و تربیت حفظ کند و از هیچ گروه سیاسی تاثیر نپذیرد تا کار تربیتی را معقولانه انجام دهد. محبی پور گفت: از ظرفیت جوانان باید برای کادرسازی و ایجاد تحولات در سیستم تعلیم و تربیت به خوبی بهره بگیریم تا شاهد رشد روز افزون استان باشیم.

پیگیری اجرای مطلوب سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب در آموزش و پرورش

مدیرکل جدید آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه نقشه اصلی ما سند تحول بنیادین خواهد بود اظهار کرد: پیگیر جدی اجرای سند تحول بنیادین در فارس خواهیم بود و از 1394 آموزش سند تحول بنیادین را آغاز کردیم.

محمدخلیل عسکری ادامه داد: استفاده از نظر صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت در کنار ایجاد وحدت همدلی و هم افزایی فرهنگیان فارس در اولویت برنامه های ما خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: سند تحول بنیادین خصوصا در بخش زیر ساختی یک مطالبه جدی از سوی رهبری است که درکنار اجرای رتبه بندی معلمان می تواند انگیزه بخش و شتاب بخش برنامه های آموزشی و تربیتی باشد. عسکری گفت: هیات های اندیشه ورز جهت تدوین برش هاس استانی و مناطق سند تحول بنیادین را ایجاد خواهیم کرد. وی گفت: از ظرفیت جوانان در جهت اجرای بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی مورد نظر مقام معظم رهبری استفاده خواهیم کرد و عرصه را برای آنان باز خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: بسیج دانش آموزی ظرفیت بسیار بی نظیری برای ایجاد تحولات تربیتی و اموزشی است که باید به آن توجه ویژه ای شود. عسکری افزود: کمیته تخصصی نقشه استانی مهندسی فرهنگی کشور را در فارس برای ایجاد تحولات فرهنگی و تقویت آرمان ها و ارزشهای اسلامی راه اندازی خواهیم کرد. وی گفت: همراه و همگام با دستگاه های اجرایی دیگر یک هدف را دنبال خواهیم کرد و همه برای ایجاد تغییرات اساسی و تزریق امید و نشاط به دانش آموزان تلاش خواهیم کرد. مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: از ظرفیت همه تشکل های صنفی بدون توجه به مسایل و گرایش های سیاسی بهره خواهیم جست تا مسایل و مشکلات آموزش و پرورش استان را هموار کنیم. وی گفت: از فردا گروه های ارزیاب و بررسی مسایل و مشکلات آموزش و پرورش سراسر استان را تشکیل و برنامه ریزی های لازم را انجام خواهیم داد.

علمی کردن ظرفیت های اقتصادی آموزش و پرورش

مدیرکل سابق آموزش و پرورش فارس نیز اظهار داشت: از ابتدا به دنبال علمی کردن ظرفیت های اقتصادی آموزش و پرورش بودیم که به همین منظور توانستیم با حفظ کاربری آموزشی بسیاری از املاک خود را تجاری کنیم تا درآمدهای خوبی از این طریق نصیب آموزش و پرورش سرارس استان شود.

فرهاد اسماعیلی ادامه داد: پست ها و سمت ها امانت هایی از سوی خداوند هستند تا انسان را در بوته آزمایش بگذارد تا امانت داری آنان را آزمایش کند. مدیرکل سابق آموزش و پرورش فارس گفت: کرونا به عنوان بزرگترین پدیده عصر کنونی تمام رویه و روشهای جامعه را تحت تاثیر قرار داد و از این مساله آموزش و پرورش نیز مثتثنی نبود. اسماعیلی گفت: مردم کشور ایران با تجربه دفاع مقدس به خوبی بیماری کرونا را مدیریت کرد و توانست تدابیر خوبی در همه ابعاد مدیریتی تعریف و ترسیم کند. وی با اشاره به دستاوردهای دوران مدیریتی خود گفت: در المپیادهای دانش آموزی در حالی که مدتها بود با مدالهای طلا خداحافظی کرده بودیم در سال گذشته توانستیم 18 مدال رنگارنگ را کسب کنیم. مدیرکل سابق آموزش و پرورش فارس گفت: کسب مقام اول علمی پژوهشی دانش اموزان پژوهشسراهای فارس در کشور در کنار ارتقا رتبه کنکور استان و عبور از مرز میانگین کشوری از دیگر دستاوردهای 2 سال اخیر بوده است. اسماعیلی گفت: رشد 10 درصدی رتبه های زیر 3 هزار کنکور سراسری به عنوان یک شاخص مهم آموزشی امسال اتفاق افتاد که ادامه این راه منجر به موفقیت های گسترده دانش آموزان فارس خواهد شد. وی افزود: کسب مقام اول نخستین جشنواره معلمان هنرمند در کشور در کنار کسب مقام نخست مسابقات علمدار و کسب مقام اول مسابقات قران عترت و نماز در حوزه دانش آموزی و فراهنگیان از دیگر دستاوردهای آموزش و پرورش استان در دوران کرونا بوده است. مدیرکل سابق آموزش و پرورش فارس گفت: ثبت 5 مدرسه ماندگار در فارس در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی یک دستاورد تاریخی و بزرگ برای این استان و کشور بوده است. وی گفت: اولین پایگاه رسمی سند تحول بنیادین کشور را در فارس تأسیس کردیم تا شتاب و کیفیت بخشی به سند را دنبال کنیم. مدیرکل سابق آموزش و پرورش فارس گفت: اولین موزه رسمی تاریخ آموزش و پرورش را در فارس با توجه به ظرفیت های عظیم استان ایجاد کردیم تا یک کار ماندگار و فرهنگی در استان رقم بخورد. وی افزود: حفظ استقلال و هویت آموزش و پرورش و دوری از نگاه های سیاست زده در تصمیم گیری ها را به عنوان محور و مدل مدیریت خود برگزیدیم. اسماعیلی با آرزوی توفیق و سرافرازی برای مدیرکل جدید گفت: مدیرکل جدید به خوبی با سند تحول بنیادین و برنامه های محوری آموزش و پرورش آشنا است و برای ایشان آروزی موفقیت و سربلندی داریم.

در این مراسم از زحمات و تلاش‌های فرهاد اسماعیلی در دوران تصدی مسئولیت آموزش و پرورش استان فارس قدردانی و خلیل عسکری به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان فارس معرفی شد.

عسکری مدیرکل منصوب پیش از این در مسئولیت‌های مهمی از جمله رئیس بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان فارس و همچنین دبیر شورای معاونین، مسئول حراست و همچنین مدیر شهرستان داراب این مجموعه را برعهده داشته است.

*س_برچسب‌ها_س*
مشاور وزیر آموزش و پرورش: طرح رتبه‌بندی فرهنگیان، فرصتی برای تحول است 2
مشاور وزیر آموزش و پرورش: طرح رتبه‌بندی فرهنگیان، فرصتی برای تحول است 3
مشاور وزیر آموزش و پرورش: طرح رتبه‌بندی فرهنگیان، فرصتی برای تحول است 4
مشاور وزیر آموزش و پرورش: طرح رتبه‌بندی فرهنگیان، فرصتی برای تحول است 5