شنبه 8 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه مشرق نیوز

سیاسی وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: به دستور رئیس جمهور تا زمانی که دولت سوئد اقدام مؤثری برای حفظ حرمت کتب آسمانی صورت ندهد، ایران سفیر جدید سوئد را نمی‌پذیرد.

شماره چهار صد و دوم هفته‌نامه خط حزب‌الله، با عنوان «جاودانگی اسلام به برکت عاشورا» منتشر شد.

جمعی از معترضین به صدور مجوز از سوی مقامات سوئد برای اقدام موهن و تحریک آمیز جسارت به قرآن کریم در مقابل سفارت این کشور تجمع کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با همتای سوئدی خود گفت: سوئد باید به این نوع از نفاق افکنی و ترویج خشونت که عواقب عمیقی در پی دارد پایان دهد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای اعلام کرد: برابر هشدارهای قبلی، تداوم هتک حرمت به قران کریم نشان‌دهنده نیرنگ سازماندهی شده با هدف ترویج خشونت، کینه و اختلاف میان ادیان و ملت‌های جهان است.

حامیان دروغین شعار «زن، زندگی، آزادی» در پشت این نقاب مشغول کلاهبرداری و شارلاتان بازی هستند، جالب اینجاست که جریان تندرو اصلاح طلب در داخل به هیچ عنوان نسبت به این رسوایی‌ها واکنش نشان نمی‌دهد.

آیت الله حسن صانعی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سن 89 سالگی درگذشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه هرگونه تلاش برای مرتبط کردن جنگ اوکراین به همکاری‌های دوجانبه ایران با روسیه را اقدامی صرفا با اهداف سیاسی خواند و گفت: حق خود را برای اقدام متقابل و متناسب علیه اقدامات تحریمی اتحادیه اروپا محفوظ می‌دانیم.

رئیس جمهور گفت: امر به معروف و نهی از منکر در حقیقت معنای واقعی بایدها و نبایدهای الهی است و می‌طلبد که به عنوان یک گفتمان جامع مورد توجه قرار گیرد.

دادستان مرکز خوزستان با بیان اینکه موضوع مرگ نوزاد سه ماهه اهوازی در بیمارستان ابوذر اهواز در دست بررسی است، گفت: در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و اقدامات تحقیقاتی آغاز شد.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اشاره به بومی بودن مدل توسعه گفت: ما باید مدل اقتصادی خودمان را پیش ببریم. علم اقتصاد در سراسر جهان یکسان است، اما مدل توسعه هر کشور مختص خود آن کشور است.

نمازگزاران جمعه سراسر کشور با برپایی راهپیمایی، هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئدرا محکوم کردند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به نحوه برخورد با پدیده بی‌حجابی گفت: برخوردها انسانی و مهرآمیز باشد، این‌ها دختران همین مملکت هستند از خارج نیامده‌اند، نهی از منکر باید قرآنی باشد.