پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

سیاسی وب‌گاه مشرق نیوز

سیاسی وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس کل دادگستری هرمزگان از صدور حکم اعدام برای قاتل شهید مریدی خبر داد.

طرح ترویج مکتب شهید سلیمانی و تعقیب و مجازات مرتکبان جنایت علیه ایران با امضای 70 نفر از نمایندگان در مجلس تدوین و مطرح شد.

رئیس‌جمهور گفت: رویکرد دولت مردمی معطوف به بازگرداندن تعادل به سیاست خارجی است، سیاست خارجی باید در خدمت افزایش قدرت ملی باشد و بکارگیری دیپلماسی پرتحرک و هوشمند در این راستا ضروری است.

کلیه مرزهای زمینی و هوایی از گذرگاه‌های موجود میان جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان با ایران به روی برادران و خواهران آذربایجانی باز است.

رئیس جمهور در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام آشتیانی عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران گفت: در اکثر شهرها نمایش واقعه غدیر اجرا می‌شود و کاروان‌هایی به این منظور به شهرها و محل برگزاری نمایش غدیر اعزام خواهند شد.

براساس اسناد معتبر، صلاحیت «حسین سلاح‌ورزی» برای شرکت در انتخابات هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران رد شده بود، اما انجمن نظارت بر انتخابات، با نادیده گرفتن این موضوع انتخابات را با حضور این فرد برگزار می‌کند.

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای دانمارکی گفت: برای حل این بحران راهکار سیاسی پیشنهاد داده‌ایم و معتقدیم تسلیح هر یک از طرفین به تشدید تنش و کاهش ثبات در منطقه منجر می‌شود.

وزیر کشور در ششمین نشست ستاد انتخابات گفت: تامین زیرساخت‌های فنی متناسب با طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی همچون سامانه پیش ثبت‌نام را امری ضروری دانست.

سوداگران ارز تلاش کردند با سوءاستفاده از التهابات روسیه، بازار آرام ارز کشور را به چالش کشیده و از نوسانات، سود ذخیره کنند اما با رو شدن دست دلالان، این سوادگران اجازه سودجویی از جیب مردم پیدا نکردند.