یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه مشرق نیوز

سیاسی وب‌گاه مشرق نیوز

سخنگوی وزارت امور خارجه هرگونه تلاش برای مرتبط کردن جنگ اوکراین به همکاری‌های دوجانبه ایران با روسیه را اقدامی صرفا با اهداف سیاسی خواند و گفت: حق خود را برای اقدام متقابل و متناسب علیه اقدامات تحریمی اتحادیه اروپا محفوظ می‌دانیم.

رئیس جمهور گفت: امر به معروف و نهی از منکر در حقیقت معنای واقعی بایدها و نبایدهای الهی است و می‌طلبد که به عنوان یک گفتمان جامع مورد توجه قرار گیرد.

دادستان مرکز خوزستان با بیان اینکه موضوع مرگ نوزاد سه ماهه اهوازی در بیمارستان ابوذر اهواز در دست بررسی است، گفت: در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و اقدامات تحقیقاتی آغاز شد.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اشاره به بومی بودن مدل توسعه گفت: ما باید مدل اقتصادی خودمان را پیش ببریم. علم اقتصاد در سراسر جهان یکسان است، اما مدل توسعه هر کشور مختص خود آن کشور است.

نمازگزاران جمعه سراسر کشور با برپایی راهپیمایی، هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئدرا محکوم کردند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به نحوه برخورد با پدیده بی‌حجابی گفت: برخوردها انسانی و مهرآمیز باشد، این‌ها دختران همین مملکت هستند از خارج نیامده‌اند، نهی از منکر باید قرآنی باشد.

رأی نهایی دیوان عالی کشور نسبت به دادنامه صادره اکبر طبری در شعبه هم‌عرض اعلام شد. طبق این رأی 12 سال و نیم حبس در خصوص یکی از عناوین محکومیت‌های طبری تأیید شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرد کشته شده حادثه روز گذشته از سرکردگان حادثه تروریستی ایذه است.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به اقدام آمریکا در جلوگیری از میزبان ایران برای اجلاس سازمان بین‌المللی دریانوردی گفت: سوءاستفاده سیاسی آمریکا از نهادهای فنی سازمان ملل هیچ حدی ندارد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: دشمن به دنبال این است که فضای دانشگاه‌ها را امنیتی کند، چون دروغ می‌گوید و متهم می‌کند بدون اینکه سندی داشته باشد، ما نیز باید دانشگاه‌ها را گفتمانی و گفت‌وگومحور کنیم.

انصراف بهزاد نبوی از ریاست جبهه اصلاحات که برخی آن را تقویت رویه رادیکالی درجریان اصلاحات می‌دانند، بهانه ای شد تا به مسیر پیش‌روی اصلاح‌طلبان در دوراهی «میانه‌روی» و «رادیکالیسم» بپردازیم.

زن حرمت شکن در مقابل موکب امام حسین (ع) شهرستان کرج بازداشت شد.

طی ساعت‌های اخیر شایعاتی مبنی بر آزاد شدن حمید قره‌حسنلو و همسرش که در پرونده شهادت شهید عجمیان دستگیر و دادگاهی شدند منتشر شده است که صحت ندارند.

رئیس جمهور همزمان با شب سوم محرم با حضور در شهرری، به زیارت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) مشرف شد.

رئیس قوه قضاییه در پیامی درگذشت همسر آیت الله اراکی را تسلیت گفت.